اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بیماران تالاسمی نگران کیفیت خون مورد نیاز خود نباشند

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: بیماران تالاسمی که از مصرف کنندگان مستمر خون هستند در خصوص کیفیت و کمیت خون مورد نیاز خود چه قبل از شیوع کرونا، در حین شیوع و چه پس از فروکش کردن آن نگران نباشند.

بیماران تالاسمی نگران کیفیت خون مورد نیاز خود نباشند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران  در دیدار با یونس عرب، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ایران با بیان اینکه قبل از اینکه مدیرعامل انتقال خون باشد، پزشک بیماران تالاسمی بوده، است و خواهد بود، اظهار کرد: من نماینده تالاسمی‌ها در سازمان انتقال خون هستم و مواظب سلامت جسمی و روحی بیماران تالاسمی خواهم بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید براینکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که رفت و آمد، تراکم و تجمع  بی جهت در مراکز درمانی و به هم ریختن نظم و روند درمان ممکن است بیماران تالاسمی را در معرض خطر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی باید نظم حضور در درمانگاه ها را حفظ کنند، افزود: چنانچه درمانگاه به دلیل جلوگیری از کاهش تراکم و حضور انبوه متقاضیان تزریق خون از فشردگی برنامه‌های درمان تالاسمی کاستند پذیرفتنی است؛ چرا که تاخیر در تزریق خون در زمان کوتاه یک یا دو ماه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

عشقی از بیماران تالاسمی خواست روزهایی که برای تزریق خون به درمانگاه و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، چه در امتداد مسیر و چه در درمانگاه از ماسک استفاده کنند و شستشوی مکرر دست ها را فراموش نکنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: بیماران تالاسمی سعی کنند مراقبت‌های بهداشتی اولیه را تا جای ممکن مد نظر قرار دهند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه عمده بیماران بیماران تالاسمی در سنین جوانی هستند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه بیماران تالاسمی در  معرض ریسک بالای بیماری کرونا ویروس قرار ندارند.

عشقی بر ضرورت حضور مردم جهت اهدای خون به بیماران نیازمند نیز تاکید کرد و گفت : از همه افرادی که امکان اهدای خون دارند خواهشمندیم که اگر از منزل بیرون می آیند خون نیز اهدا کنند و اهدای خون را امری غیرضروری تلقی نکنند.کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول