اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مقام روس: می‌توانیم برای نبرد با تروریسم به افغانستان کمک کنیم

یک مقام ارشد روسیه از آمادگی این کشور در اعزام نیرو به افغانستان جهت مبازه با تروریسم و در صورت درخواست مقامات افغانستانی خبر داد.

مقام روس: می‌توانیم برای نبرد با تروریسم  به افغانستان کمک کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان  در مصاحبه با یک رسانه افغانستانی  گفت که در صورت درخواست رسمی مقامات افغانستان، روسیه می‌تواند نظامیان خود را برای نبرد با تروریسم به این کشور بفرستد.

به نوشته خبرگزاری «آریانا» «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه با اعلام این مسئله افزود که روسیه ابتدا منتظر نتیجه گفت‌وگوی داخلی طرف‌های درگیر در افغانستان و شکل گرفتن دولت ائتلافی خواهد بود.

این مقام روس در ادامه گفت: «با توجه به مبارزه با تروریسم و کمک‌های نظامی به افغانستان، باید صبر کنیم یک دولت عادی در کابل شکل گیرد و آنگاه ما در مورد کمک‌های نظامی با آن‌ها صحبت خواهیم کرد.»

این درحالی است که ایالات متحده پس از توافق با طالبان  مدعی است که  تصمیم گرفته نیروهای خود را با هدف باز کردن باب گفت‌وگوی داخلی در افغانستان و برقراری  صلح از  این کشور خارج کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که طالبان احتمالاً می‌تواند بعد از خروج آمریکا از افغانستان قدرت بگیرد. ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «کشورها باید خودشان امورشان را رتق و فتق کنند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول