اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی ۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در زنجان

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه ۱۴ مرکز درمانی برای پذیرش بیماران آماده شده است، گفت: ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی ۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در زنجان

خدابخش مرادی نافچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بعد از مشاهده ویروس کرونا در چین و امکان انتقال این بیماری اقدامات پیشگیرانه در کشور و استان آغاز و قرارگاه زیستی تشکیل و شورای تامین استان و ستاد پیشگیری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا در قم مدتی طول کشید تا بیماری دراستان زنجان مشاهده شود، بیان کرد: علت این تاخیر در ورود بیماری اقدامات پیشگیرانه و تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی در استان بوده است.

وی با اشاره اینکه در این ایام ۱۲ کارگاه تولیدات غیر الکی و چهار کارگاه تولیدات الکی در زنجان فعال شده است، اضافه کرد: یک واحد تولیدی دستکش یکبار مصرف و یک واحد تولید لباس پیشگیری از کرونا در زنجان فعال شده است.

مرادی با بیان اینکه ۱۴ مرکز درمانی برای پذیرش بیماران آماده شده است، بیان کرد: ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه اگر همه سیستم اداری برای مقابله با این بیماری بسیج شود بدون همکاری مردم توفیقی نخواهد داشت، عنوان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه به معنی بازار گردی و سفر نیست و انتظار می‌رود مردم بیشتر مراقبت کرده و از تردد در امکان عمومی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه از ورود مسافران به استان جلوگیری می‌شود و اقدام به تعطیلی مراکز عرضه قلیان شده است، عنوان کرد: مبادی ورودی شهرها به روی مسافران مسدود شده است.

مرادی با بیان اینکه در شرایطی که ویروس جان مردم را تهدید می‌کند مهمان نوازی نکنند، گفت: در ایام نوروز ستاد استقبال در استان نداریم و مردم هم از دعوت مسافران خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی و آموزشی تعطیل است، گفت: اگر واحدی با فعالیت و اقدامات خود سلامت مردم را به مخاطره اندازد، با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید از اجاره دادن واحدهای مسکونی و ویلای خود به مسافران خودداری کنند، اضافه کرد: برپا کردن چادر و کمپ نیز ممنوع است.

مرادی ادامه داد: امروز اخطار داده می‌شود ولی به زودی با افراد متخلف برخورد می‌شود.

انتهای/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول