اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کار جهادی خواهران بسیجی تبریز درتولید ماسک پزشکی/سنگر، ماسک، ایثار

وقتی فراخوان تولید ماسک در پایگاه ۲۹ بهمن حوزه ۶ حضرت سمیه سپاه شهر تبریز اعلام شد خواهران بسیجی با روحیه جهادی به صحنه آمده و به حمایت و پشتیبانی از مدافعان سلامت می پرازند.

کار جهادی خواهران بسیجی تبریز درتولید ماسک پزشکی/سنگر، ماسک، ایثار

خبرگزاری فارس - معصومه درخشان: اگر این روزها شنیدن  اخبار مربوط به بیماری کرونا حال دلمان را  می‌گرد و بدتر از آن شنیدن اخبار مبتنی بر احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی همچون ژل ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش و مواد شوینده ناراحتی‌هایمان را چندین برابر می‌کند اما در مقابل شنیدن این خبر که تعدادی از خواهران بسیجی دست به دست هم داده‌اند تا به عنوان یاوران سلامت  با تهیه ماسک پزشکی در کنار مدافعان سلامت میهن عزیزمان باشند می‌تواند حال دلمان را خوب کند.

شنیدن این خبر کافی بود تا خود را  به کارگاه تولید ماسک پزشکی خواهران بسیجی رسانده و پای صحبت‌های آنان بنشینم  تا آنها از حال و هوای این روزهای خود و طرحی که آغاز کرده بودند صحبت کنند.

خواهران پایگاه ۲۹ بهمن حوزه ۶ حضرت سمیه سپاه شهر تبریز با همدلی و همراهی فرمانده پایگاه و حوزه این کار را شروع کرده‌اند تا بار دیگر پشتیبانی خانم‌ها را در تامین مایحتاج مدافعان وطن این بار در لباس پزشکی و پرستاری فراهم کنند.

 

سنگر کنونی بسیجیان  حمایت از مدافعان سلامت است

فاطمه فرحناک، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ۲۹بهمن حوزه ۶ حضرت سمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: در شرایط فعلی که کشور ما به محصولات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده، ضدعفونی کننده دست و سطوح نیاز دارد ما نیز با توجه به امکانات و استفاده از ظرفیت خواهران بسیجی پایگاه بسیج تصمیم گرفتیم ماسک تولید کرده و در اختیار کادر بهداشتی و پزشکی قرار دهیم.

وی با اشاره به شروع این طرح گفت: وقتی مقام معظم رهبری رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند که به دستورات صادر شده از سوی وزارت بهداشت توجه شود و رعایت دستورات بهداشتی حسنه و عدم رعایت آن سیئه است ما نیز تصمیم گرفتیم سنگر خود را به سنگر مدافعان سلامت تغییر دهیم.

فرمانده پایگاه مقاومت ۲۹بهمن ادامه داد: نماز جمعه یکی از مهم‌ترین سنگرهای بسیجیان بود وقتی سنگر نماز جمعه تعطیل شد ما خیلی غمگین بودیم در صدد بودیم در شرایط فعلی کار بسیار مفیدی انجام شود بنابراین وقتی این طرح پیشنهاد شد بی‌درنگ با مشورت و صلاحدید بسیج خواهران و سپاه عاشورا به این کار اقدام کردیم.

فرحناک با بیان اینکه تهیه ماسک با همکاری و هماهنگی بسیج سپاه خواهران صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: وقتی فراخوان این طرح اعلام شد با استقبال زیاد خواهران بسیجی مواجه شدیم. به طوری که در یک محیط کوچک پایگاه مقاومت ۳۵ نفر از خواهران پای کار آمده و کار خود را آغاز کردند.

 

خواهران بسیجی با چرخ‌های خیاطی به صحنه آمدند

وی ادامه داد: به خاطر رعایت موارد بهداشتی هر کدام از خواهران با چرخ‌های خیاطی خودشان کار می‌کنند. این کار در ابتدا با 15 چرخ خیاطی آغاز شده است، به دلیل محدودیت جا و مکان نتوانستیم بیشتر از این از ظرفیت خواهران بسیجی استفاده کنیم که اگر مکان بزرگ‌تری در اختیار داشتیم تعداد بیشتری از خواهران با چرخ خیاطی خودشان می‌توانستند شرکت کنند.

این طرح از سه روز گذشته شروع شده و خانم‌ها در بخش‌های برشکاری، اتوکاری، دوخت و دوز و تمیزکاری فعالیت می‌کنند.

فرحناک با اشاره به اینکه هر کدام از خانم‌ها با چرخ‌های خودشان کار می‌کنند اظهار داشت: وقتی به بسیجیان پایگاه فراخوان داده شد تا در این طرح شرکت کنند آنها با چرخ‌های خیاطی خود پای کار آمدند و با اشتیاق و علاقه نیز به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در طی سه روزی که شروع کردیم هر روز ۱۵۰ عدد ماسک پارچه‌ای تولید می‌شود و خواهران در شیفت کاری ۹ صبح تا اذان  ظهر فعالیت می‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت 29 بهمن  تبریز با اشاره به اینکه این اقدام به هیچ عنوان زیر نظر سازمان و نهادی نیست خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم کادر پزشکی و عموم شهروندان به موارد بهداشتی این احساس نیاز را به وجود آورد تا خواهران بسیجی به واسطه عمل به رهنمودهای مقام معظم  رهبری و بسیج همگانی برای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا به صورت خودجوش و مردمی این کار را آغاز کنند.

 

با تجربه هشت سال دفاع مقدس  پیروز می شویم

فرحناک  با ذکر تجربه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما مردمی هستیم که در طی هشت سال دفاع از کشورمان خانم‌ها پشتیبانی از جنگ را بر عهده داشتند و اکنون نیز در شرایط به وجود آمده خانم‌ها همچنان با تمام ظرفیت می‌توانند پشتیبانی از سربازان وطن در حوزه بهداشت و سلامتی را تامین کنند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ امکاناتی از کوچک و بزرگ در صحنه بودند و ما در پشت جبهه نیازهای رزمندگان را آماده سازی می‌کردیم و شرایط اکنون دیگر خیلی بحرانی‌تر از آن روزها نیست بلکه با رعایت بهداشت فردی  و ضدعفونی کردن محیط می‌توانیم از این شرایط به خوبی عبور کنیم.

فرحناک ادامه داد:خواهران بسیجی با دستکش و ماسک و در محیطی ضدعفونی شده امروز در سنگر حمایت از مدافعان سلامت ایفای وظیفه می‌کنند.

فرحناک  با اشاره به تهیه پارچه‌های ماسک‌ها افزود:  پارچه‌های مورد نیاز این ماسک‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود، تمام ماسک‌های تولیدی در این کارگاه به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل می‌شود و در صورت نیاز ما آمادگی خود را برای  افزایش شیفت‌های کاری اعلام می‌کنیم.

فرحناک با تاکید بر اینکه بسیجیان در راستای عمل به منویات مقام رهبری و نیز کمک به رفع مشکلات مختلف همواره در صحنه حاضر است، ادامه داد: بلافاصله پس از لغو نماز جمعه در شهرهای مختلف، خواهران بسیجی بر خود وظیفه دانستند تا در این جبهه فعال شده و سنگر خود را از مصلاهای نماز جمعه به کارگاه تولید ماسک تغییر دهند.

وی با اشاره به سایر فعالیت های پایگاه ۲۹ بهمن حوزه ۶ حضرت سمیه سپاه تبریز، سم پاشی و ضدعفونی کردن پارک بانوان، پل هوایی نصف راه و مجتمع های مسکونی ظفر، ۲۹ بهمن و آتیه را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

 

با همدلی از این بحران عبور می‌کنیم

سکینه حیدرپور یکی از اعضای پایگاه مقاومت 29 بهمن که در تولید ماسک کمک می‌کند به خبرنگار فارس در تبریز گفت:  امروز پای کار آمدیم به یاد دوران دفاع مقدس تا با کمک در رفع این مشکل بتوانیم یاری‌گر مردم و جامعه پزشکی باشیم تا از این بحران هم با موفقیت بگذریم.

وی افزود: هرچه چقدر این بیماری ادامه پیدا کند دشمن تلاش خواهد کرد از آن سو استفاده کرده و با دستاویز قراردادن  آن ضربه سیاسی و اقتصادی به کشور وارد کند.

نسل جوان شور و حال نسل  قدیمی را تماشا می‌کند

فاطمه سادات تاج الدینی  یکی دیگر از اعضای پایگاه که مسوولت سایت کامپیوتری این پایگاه را بر عهده دارد معتقد است  این روزها در پایگاه‌های مقاومت می‌توان  همدلی و همراهی بین عموم مردم را دید. مردمی که به پایگاه‌های مقاومت بسیج برای همکاری و هم افزایی و همدلی مراجعه می‌کنند تا اگر کاری و کمکی می‌توانند انجام دهند.

تاج‌الدینی ادامه داد: امروز نسل جوان می‌تواند همدلی و شور و حال خانم‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس از جبهه‌ها پشتیبانی می‌کردند را ببینند. نسل جوان می‌تواند ببیند که هنوز هم شور انقلابی در میان مردم موج می‌زند و این مردم همیشه آماده همکاری و فداکاری هستند.

وی یکی از موفقیت‌های عمده این پایگاه را در ارتباط خوب، مفید و موثر با نوجوانان و جوانان اعلام کرد و ادامه داد: نوجوانان زیادی در این پایگاه مقاومت عضو هستند که با مسوولیت پذیری و راهنمایی‌های خوب فرمانده پایگاه همیشه ارتباط بسیار نزدیکی با پایگاه دارند  و در بسیاری از کلاس‌های علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی و عقیدتی شرکت می‌کنند.

 

شورای پایگاه تا نصف شب پای کارند

لعیا فرحناک  به عنوان یکی از اعضای شورای پایگاه مقاومت بسیج 29 بهمن که طرح  تهیه و تولید ماسک را پیشنهاد کرده است به خبرنگار فارس در تبریز گفت: شاید برای شما قابل باور نباشد که بگویم فرمانده و اعضای شورای پایگاه برای تهیه و تولید ماسک‌ها تا ساعت دو نصف شب در خانه‌های خود کار می‌کنند. علاقه و شور و حال خاصی دارند، با وجودی که دم عید است و مطمئنا کارهای زیادی در خانه خود دارند ولی جهادی تا نصف شب پای کارند.

وی با اشاره به ارائه پیشنهاد دوخت و تولید ماسک پزشکی گفت: در ابتدا پیشنهاد کننده این طرح من بودم، وقتی با فرمانده پایگاه  و فرمانده حوزه مطرح شد مورد موافقت قرار گرفت و فراخوان آن در میان بسیجیان پایگاه اعلام شد.

فرحناک با بیان اینکه خواهران همیشه در بسیاری از کارها پیشقدم هستند عنوان کرد: زنان در هشت سال دفاع مقدس برای پشتیبانی از جبهه‌ها، در پشتیبانی از جبهه مقاومت و محور بین‌المللی مقاومت در عرصه بوده و اکنون نیز در حمایت و پشتیبانی مدافعان سلامت به صورت خودجوش آماده‌اند و با وجودی که مکان کوچکی داریم ولی استقبال خواهران زیاد است و در هر برنامه‌ای که از خواهران بسیجی درخواستی بوده و فراخوانی اعلام شود آنها با شور و علاقه به صحنه آمده و با روحیه جهادی کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/60020/ق

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول