اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هدف از بازداشت‌ها، جلوگیری از اتفاق غیرمنتظره در مسیر پادشاهی بن‌سلمان است

خبرگزاری آمریکایی گزارش داد، شاهزاده‌های بازداشتی در عربستان سعودی قصد کودتا نداشته‌اند و هدف ولی‌عهد از بازداشت آنها، جلوگیری از هر اتفاق غیرمنتظره در مسیر جانشینی پدرش است.

هدف از بازداشت‌ها، جلوگیری از اتفاق غیرمنتظره در مسیر پادشاهی بن‌سلمان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی از جمله بازداشت «احمد بن عبدالعزیز» عموی ولی‌عهد (برادر سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی)، «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور کنونی و «محمد بن نایف»‌ ولی‌عهد پیشین همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آگاه نوشت، احمد بن عبدالعزیز در محافل خصوصی از نارضایتی خود درباره تصمیم سعودی برای بستن حرمین شریفین سخن گفته است.

عربستان از هفته گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا عمره مفرده را ممنوع کرد. این کشور هفته جاری درهای مسجدالحرام را به روی زائران باز کرد اما ممنوعیت عمره پابرجاست.

منابع آگاه یاد شده برخی اخباری مبنی بر اینکه شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و شاهزاده محمد بن نایف قصد کودتا داشته‌اند، تکذیب کردند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش کرد: هدف ولی‌عهد (محمد بن سلمان) از بازداشت شاهزادگان برجسته، جلوگیری از هر اتفاق غیرمنتظره در مسیر جانشینی پدرش است.

دیروز (شنبه) یک مقام مسئول به رویترز گفت که شاهزاده‌های بازداشت شده در عربستان قصد داشتند علیه بن سلمان کودتا کنند و دستور بازداشت آن‌ها را شخص سلمان بن عبدالعزیز امضاء کرده است.

مجتهد افشاگر معروف عربستانی نیز نوشت، برخی افسران در سازمان امنیتی و ارتش و گارد حفاظتی که متهم به طرفداری از احمد بن عبدالعزیز یا محمد بن نایف هستند نیز بازداشت شده‌اند و دستگیری‌ افرادی که در اطاعت‌پذیری آن‌ها از بن سلمان تردید وجود دارد، همچنان در جریان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول