اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

عیدانه سروش برای کودکان و نوجوانان

انتشارات سروش بسته نوروزی عیدانه کتاب را پیشنهاد می‌دهد. کتاب‌هایی که در طول سال از سوی مخاطبانش مورد استقبال قرار گرفته و به نظر می‌رسد می‌تواند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشد.

عیدانه سروش برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همیشه هدیه‌ها بهترین و باارزش‌ترین بخش عید نوروز هستند. قطعا همه ما برای عزیزانمان به دنبال بهترین عیدی هستیم، اما شاید از خودتان پرسیده باشید که امسال چه چیزی می‌تواند آنها را خوشحال کند و برایشان به یادگار بماند؟ یا حتی چه چیزی می‌تواند اوقات تنهایی خودتان را به بهترین نحو رقم بزند؟

انتشارات سروش بسته نوروزی (عیدانه) کتاب را پیشنهاد می‌دهد. کتاب‌هایی که در طول سال از سوی مخاطبانش مورد استقبال قرار گرفته و به نظر می‌رسد می‌تواند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشد. 

انتشارات سروش در رده سنی نوجوان کتاب‌های برگزیده خود شامل «نوجوانی درخت کاج»، «حرف آبی آخر»، «فرشته آئینه پوش»، «گیلگمش»، «نبات و لواشک»، «شوخی‌های دریس»، «ماه عاشق»، «جوجه‌های نه چندان تخس»، «مجموعه ۵ جلدی نیکلا کوچولو» و «خیال پرداز» در بسته عیدانه پیشنهاد می‌کند. در ادامه خلاصه‌ای از کتاب‌ها منتشر می‌شود.

* نوجوانی درخت کاج

نوجوانی درخت کاج مجموعه‌ای از شعرهایی است که شاعر با جان بخشی به اجسام آن را سروده است. سرنخ تمام آسمان، اختتامیه، هیچ شاعری فسیل نیست، شمعدانی کلاس، کارنامه، زیر سایۀ درخت، یک رود بی‌نام، نوجوانی درخت کاج، امین باغچه، و یک سبد آرزو عناوین شعرهای کتاب است که نوجوان با خواندن آن از هنر شعر لذت برده و در کنار آن به او می‌آموزد که چگونه شعر بگوید. «نوجوانی درخت کاج» سروده غلامرضا بکتاش در ۲۴ صفحه از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* حرف آبی آخر

«حرف آبی آخر» سروده حسین تولائی، مجموعه شعر برای رده سنی نوجوانان است. شاعر در این کتاب با شعرهای کوتاه، سعی در رساندن مفاهیم داشته که می‌توان گفت در این زمینه موفق عمل کرده است. کوتاهی اشعار از دیگر امتیاز کتاب محسوب می‌شود که مخاطب را از ابتدا تا انتهای کتاب با خود همراه می‌کند. «حرف آبی آخر» در ۳۹ صفحه از سوی انتشارات سروش روانه بازار شده است.

* نبات و لواشک

نبات و لواشک مجموعه‌ای از قصه‌ها و داستان‌های جدی و طنز از مهدی نورعلیشاهی است که حال و هوای کلی مجموعه و عناصر آن بیشتر واقعیت و گاهی خیال است.

رادیو دو موج، ماشین اصلاح دستی، موز و آتاری، هوشنگ دیوونه، ...، روزهای آخر خرداد، مینی یاماها و یونولیت، گوسفند بزک کرده، عروسی مورچه‌ها، کاکلی، نبات و لواشک و بالاخره سرداب آب‌نبات‌ها، همۀ قصه‌ها یا شاید خاطرات خواندنی پسر نوجوانی هستند که امروز جوانی شده است و آن روزها با آجان، مادر، رضا و مریم برادر و خواهر بزرگترش ماجراها داشتند

کتابی که با نثری روان و خواندنی ماجرا‌ها و خاطرات را با رگه‌هایی از طنز برای نوجوان امروز بازگو می‌کند.

مجموعه داستان نبات و لواشک به نویسندگی مهدی نورعلیشاهی در ۱۲۴ صفحه به تازگی از سوی انتشارات سروش چاپ و روانه بازار نشر شده است.

* شوخی‌های دِریس

«شوخی‌های دریس» حکایت‌هایی است از شخصیتی به نام دریس. دریس بن محمد در آفریقای شمالی و کشور الجزایر شخصیتی همانند ملّانصرالدّین در ترکیه و ایران و اویلن اشپیگل در آلمان است. او قهرمان ادبی و ملی است که با ذکاوت و شوخ طبعی خود، جامعه را نقد می‌کند. در این مجموعه هجده حکایت طنز را از او می‌خوانیم: دریس ناهار می‌پزد، دریس کلمه را گم می‌کند، دریس می خواهد از روی تنگه بپرد، دریس خوش سلیقه در غذا، دریس شعبده می‌داند، دریس و علی، دریس و اوستایش،...،دریس و سرورش، دریس پیشنهاد می‌دهد، دریس پند می‌دهد، دریس و ردا، دریس دلخور می‌شود، دریس به افطاری دعوت می‌شود، دریس سیب ارزان به دست می‌آورد، دریس و کلاغ نابغه، و دریس همه فن حریف.

گردآوری و ترجمه کتاب را پریسا برازنده بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* گیلگمش

داستان منظومه‌ای حماسی است که قریب به ۴۰۰۰ سال پیش، روی ۱۲ لوح گلی و به خط میخی نوشته شده و اکنون به نثری ساده برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان از آن اقتباس شده است. گیلگمش پادشاهی پهلوان و مستبد و پرقدرت و تواناست که به جای رسیدگی به وضع مردم خود، در پی آزار آنان است. او در مبارزه با پهلوانی همتای خود، به مردم روی می‌آورد و در کشاکش زندگی، مرگ را و قدرت مرگ را می‌شناسد. گیلگمش برای یافتن جاودانگی و بی‌مرگی رهسپار سفری پرخطر می‌شود و از کوه‌ها و جنگل‌ها و دریاهای مرگ و ... می‌گذرد. این اثر، که نگاهی از عمق تاریخ به عشق، تربیت، طبیعت، رازهای زندگی و مرگ دارد برای نوجوانان بسیار جذّاب و خواندنی است.

گیلگمش به روایت فریبا کلهر و با نقاشی محسن حسن پور از سوی انتشارات سروش چاپ و روانه بازار نشر شده است.

* جوجه‌های نه چندان تخس

این‌کتاب ۷ داستان کوتاه از دوران حضور نویسنده کتاب در جبهه‌های دفاع مقدس را شامل می‌شود که به گفته او، جنبه‌های تخیلی را هم با خود دارند تا خواننده امروزی بتواند راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کند. داستان‌های این‌کتاب در سال ۹۲ نوشته شده‌اند.

کتاب پیش‌رو ۷ داستان را برای نوجوانان با این‌عناوین شامل می‌شود: جوجه‌های نه‌چندان تخس، یک کار کوچک، به رنگ هیچ، موش‌های سلول، یک میدان پر از مین، به کدام نشانی؟، تابلو.

مجموعه‌داستان "جوجه‌های نه‌چندان تخس" نوشته حسن احمدی در ۱۰۳ صفحه به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

* ماه عاشق

ماه عاشق روایتگر زندگی محمد معین است. معین، شاعر و ادیب و مصحّح و مترجم و فرهنگ نگار و پژوهشگر بود در این کتاب می خوانیم که محمد از همان کودکی بسیار کنجکاو و علاقه مند به دانستن بود. سال‌های کودکی را می‌گذراند و به مکتب می‌رود و دبیرستان را در دارالفنون می‌گذراند و به دانشگاه تهران راه می‌یابد.

سرور کتبی در قالب داستان و به شکلی ساده و روان زندگی دکتر معین را در ماه عاشق بازگو می‌کند. این کتاب از سوی انشتارات سروش منتشر شده است.

* خیال پرداز

«خیال پرداز» داستان پسر ده ساله‌ای به نام پیتر فورچون است. پسری که جایی میان واقعیت و رویا زندگی می‌کند. بزرگ تر‌ها او را درک نمی‌کنند، کسی نمی‌تواند چیزهای عجیب و غریبی که ذهنش را پر کرده، درک کند. رویاهای او چیزی جز دردسر برایش ندارد. پیتر در داستان‌های حیرت انگیز «خیال پرداز» در دنیای اسرار آمیز رویاهایش را به روی ما می‌گشاید و از ما می‌خواهد که به درون آن قدم بگذاریم. «خیال پرداز» به نویسندگی ایان مک یوئن و با ترجمه منیژه اسلامی از سوی انتشارات سروش چاپ و روانه بازار نشر شده است.

* مجموعه ۵ جلدی نیکلا کوچولو

 مجموعه ۵ جلدی نیکلا کوچولوبا شخصیت معرووفش «نیکلا» حکایت‌ها و داستان‌هایی را به تصویر کشیده که در عین جذابیت‌های بصری، دارای مفاهیم مختلف و آموزنده‌ای هستند. نیکلا از جمله شخصیت‌های دوست داشتنی است که طرفداران بسیاری را در نقاط مختلف جهان به خود جذب کرده و شاید یکی از دلایل این موفقیت را بتوان بکارگیری زبان ساده نویسنده دانست.

نیکلا خیالات و اندیشه‌هایش قدری بزرگ‌تر از سنش نشان می‌دهد ولی از درون همان کودک بی‌آلایش سال‌های پیش است.

 گوسینی در سال ۱۹۵۴ با همکاری سامپه این مجموعه را خلق کرد. ظرافت و نکته‌پردازی‌های داستان‌های گوسینی به همراه دقت و تیز‌بینی کاریکاتورهای سامپه باعث محبوبیت این کتاب مصور در سراسر جهان شده است.

این مجموعه ۵ جلدی با ترجمه آفاق حامد‌هاشمی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

*فرشته آئینه پوش

فرشته آئینه پوش اثر فریبا کلهر روایتگر داستان دو دختری است که خواهان سفر به جلگه نیلوفران هستند.

 در نهایت به جلگه نیلوفران سفر کرده و اتفاقات متنوعی را تجربه می‌کنند. این دو در طول سفر نماز خواندن و نیایش با پروردگار را می‌آموزند و به این نگاه می‌رسند که باید در همه جا و در هر شرایطی شکر خدواند را به جا بیاورند...

کتاب در ۱۷ بخش با تکیه بر هفده رکعت نماز نوشته شده است که در هر بخش به نوعی نماز خواندن و فواید آن را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

فرشته آئینه پوش در ۲۱۲ صفحه از سوی انتشارات سروش برای علاقه مندان به ادبیات داستانی منتشر شده است.

* عیدانه سروش برای کودکان

عید نوروز و تعطیلات نوروزی یعنی وقت بیشتر برای با هم بودن، در کنار خانواده و خصوصا خردسالان و کودکان بودن. شاید به این موضوع فکر کرده باشید که علاوه بر بازی و تلویزیون و سرگرمی‌های متنوع، سری هم به کتابخانه خانه‌تان بزنید و کتاب‌های نخوانده شده را زیر و رو کنید یا به سراغ خرید کتابی بروید. در این بین قطعا کتاب‌های خردسال و کودک به چشم می‌خورد که منتظر خوانده شدن هستند. اصلا چه چیز از این بهتر که عید نوروز را گره بزنیم به کتاب‌های رنگارنگ و شاد کودکانه سروش که انرژی و نشاط را دو چندان می‌کند. با این کار هم کتاب‌ها خوانده شده، هم بچه‌ها به مقوله کتاب و کتابخوانی علاقه مند می‌شوند. انتشارات سروش در همین راستا بهترین‌های خود را در حوزه کتاب کودک به شما معرفی می‌کند، شاید با معرفی آنها تصمیم بگیرید برای کوچولوهای دوست داشتنی تان دست به جیب شوید.

در ادامه سری به این کتاب‌های رنگارنگ و شاد می‌زنیم.

* من این قدم تو اون قدی

کتاب من این قدم تو اون قدی نوشته یگانه مرادی با زبانی شعر گونه به سنت عید نوروز و عیدی دادن می‌پردازد. همچنین نویسنده در این کتاب با اشاره به بزرگی و کوچکی، سعی در انتقال مفاهیم به کودکان داشته است.

من این قدم تو اون قدی با تصویرگری فاطمه مددی از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* دماغ مترسک

دماغ مترسک، به نویسندگی مجید راستی به موضوع دروغ می‌پردازد. مترسکی که در مزرعه با دروغ خود باعث دراز شدن دماغش می‌شود و هر کس به نحوی از این دماغ دراز در پی استفاده است. در واقع راستی در این کتاب با جان بخشی به اشیا با زبانی ساده در مذمت دروغ داستان را برای کودکان روایت کرده است.

دماغ مترسک، با تصویرگری محبوبه یزدانی از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

* قصه‌های هندی

قصه‌های هندی، همان طور که از نامش پیداست داستان‌هایی از سرزمین هند برای کودکان بازگو می‌کند. داستانهایی که در هم آمیختگی فرهنگ هندی را در تعامل با حیوانات نمایان می‌کند. شخصیت اصلی تمامی داستان‌های کتاب حیوانات هستند که توسط فاطمه ابطحی بازنویسی شده که با تصویرگری متنوع و جذاب مهنوش یکتایی از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شده است.

* سوزن اسرار آمیز

سوزن اسرار آمیز حکایت شیرینی را از خانواده هیزم شکنی فقیر و دو دخترش روایت می‌کند. خواهرانی که یکی همیشه در قناعت و دیگری در آز و حرص غوطه‌ور است. نویسنده در این کتاب با روایت داستانی در پی القای مفهوم قناعت و راضی بودن به امور است. اینکه خودخواهی و حرص و طمع سرانجامی جز شکست ندارد. ماندانا کرد با بیانی روان به موضوع پرداخته و در انتها با پرسش از مخاطب کودک، آنها را به سوی داستان و تصویر سازی در ذهن می‌کشاند. یکی دیگر از امتیازات کتاب، تصویرگری خوش آب و رنگ کتاب توسط سارا نارستان است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. این کتاب از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* ایران دوستت دارم

ایران دوستت دارم مجموعه شعری است کودکانه از مهری ماهوتی که با تصویرگری سولماز جوشقانی از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

شعرهای کودکانه‌ای در مورد ایران، که در آن کودکان با طبیعت، پرچم و .... به صورت آهنگین آشنا می‌شوند تا با مفهوم وطن انس بگیرند.

* لباس پرپری

لباس پرپری مجموعه شعری کودکانه از مریم‌هاشم پور است که به صورت آهنگین با مفاهیم طبیعی چون باد، آتش، بهار و ... آشنا می‌شوند. یکی از زیباترین قسمت‌های کتاب، تصاویر بی‌نظیر و شاد کتاب است که مخاطب کودک را به خود جلب می‌کند. محبوبه کلایی تصویر گری کتاب لباس پرپری را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* آشیانه‌ای برای ماه

«آشیانه‌ای برای ماه» داستان خودخواهی عقابی است که ماه را به خاطر نورش در غار پنهان می‌کند. ملیحه بهرامی پارسا به دقت و با زبانی کودکانه مفهوم خودخواهی و غرور، محبت کردن را در دل داستان جا داده است تا کودکان را با این مفاهیم آشنا سازد. آشنایی برای ماه با تصویرگری روجا علیزاده از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* یک مهمانی، یک چیزی

یک مهمانی، یک چیزی داستانی کودکانه از زبان و در جمع حیوانات جنگل است. یگانه مرادی به صورت یک داستان کوتاه همدلی، جمع شدن و بخشندگی را از زبان حیوانات جنگل بیان می‌کند تا کودکان را به صورت داستانی با این مفاهیم آشنا کند. مریم اخباری تصویرگری کتاب را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* نوروز در خانه ما

نوروز در خانه ما عنوان کتابی است که ملیحه بهرامی پارسا نویسندگی آن را بر عهده داشته است. در این کتاب مفاهیم مربوط به نورزو چون خانه تکانی، سبزه، چهارشنبه سوری، شب عید، حاجی فیروز به شکل داستان بیان شده است تا مخاطب کودک بتواند با آنها ارتباط گرفته و آشنا شود. در واقع کتاب به دنبال معرفی رسم و رسومات آئین نوروز باستانی در قالب داستان بوده است که در این مهم موفق عمل کرده است. مهران مستوفی با تصویرگری خوب خود توانسته است اثر را بیش از پیش ارزشمند تر کند. نوروز در خانه ما از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

* گرگ

گرگ نام کتابی است که مارسل امه نویسندگی آن را بر عهده داشته است. شاید در برخورد اول همه ما با شنیدن نام گرگ ترسی را در دلمان زمزمه کنیم. اما گرگی که امه در کتاب به تصویر کشیده است، گرگی است مهربان و تصورات ما را به این موجود بی‌نظیر و زیبا تغییر خواهد داد. بابک صادق خانجانی ترجمه کتاب را بر عهده داشته است.

* به من بگو خالخالی

به من بگو خالخالی مجموعه است از شعر کودکانه سروده شهلا شهبازی که با تصویرگری محبوبه کلایی از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. کوتاهی شعرها انتقال مفاهیم موجود را برای کودکان آسان کرده است. باغ توت، قاب عکس، چراغ آسمون و ... عناوین این شعرهای زیبای کودکانه هستند که با تصویرگری زیبا و به جا جذابیت آن دو چندان شده است.

* شنگول و منگول

شنگول و منگول قصه‌ای است که تقریبا همی ما آن را شنیده‌ایم و برای بچه‌ها تعریف کرده‌ایم.

این بار هما احسان به بازنویسی این قصه زیبا پرداخته است تا بتواند مفاهیم و نکته‌های داستان را با بیانی ساده به کودکان منتقل کرده تا کودک بتواند با داستان هم ذات پنداری کند.

فرید سکاچائی نیز نقاشی این داستان زیبا و خاطره انگیز را بر عهده داشته که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

* هویج بزرگ، هویج کوچک

اینبار بچه‌ها در قالب یک نمایش کودک مفاهیمی چون طمع، نتیجه عدم کمک به دیگران و .... راآشنا می‌شوند. قصه‌گو، خرگوش کوچیکه، خرگوش بزرگه، گوزن، راسو و گورکن شخصیت‌های این نمایشنامه را تشکیل می‌دهند و نمایشنامه با دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌ها با تصویر جنگلی سبز و خرم که حیوانات زیادی به خوبی و خوشی در آن زندگی می‌کنند، پیش می‌رود.

حسین فدایی حسن نویسنده نمایش و اکرم اسمعیلی کار تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

* سیب خورها، گلابی خورها، آلو خورها، تمشک خورها

نمایش نامه «سیب خورها، گلابی خورها، آلوخورها، تمشک خورها» به نویسندگی منوچهر اکبرلو در نه پرده روایت می‌شود که نویسنده در هر قسمت سعی کرده، با فضا سازی گوشه‌ای از موقعیت مکانی داستان و شخصیت‌های ان را ترسیم کند. مخاطب علاوه بر همراه شدن با قصه درباره این سوال تفکر خواهد کرد که چرا آدم‌ها با هم می‌جنگند؟ مقصران جنگ صرفا آدم‌های بد نیستند بلکه آدم‌های معمولی هم می‌توانند بخشی از جنگ افروزان باشند.

* شکار بزرگ شنبه

شکار بزرگ شنبه نام نمایشنامه‌ای برای کودکان به نویسندگی شهرام کرمی است. این نمایشنامه با شخصیت اصلی به نام شنبه برای رسیدن به بزرگترین شکار دنیا در شش پرده روایت می‌شود.

مهتاب بخشیان تصویرگری این کتاب را برعهده داشته است.

* ترانه باد

ترانه باد به نویسندگی مجید شفیعی داستانی زیباست از تندباد و خاک و باد و طوفان. عناصری که شاید کودکان امروزی کمتر آن را به چشم دیده و لمس کرده اند. بوی چوب، لطافت باران، نرمی خاک و .... همه و همه در این کتاب کنار یکدیگر نشسته‌اند تا داستانی خلق کنند که کودکان حتی از دور آنها را لمس کنند. نوشین حجازی پور تصویرگری ترانه باد را بر عهده داشته است که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه بسته عیدانه سروش کودکان می‌توانند از طریق شماره تلفن بازرگانی انتشارات ۶-۸۸۳۴۵۰۶۴ و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات ۸۸۳۱۰۶۱۰ تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com، واتساپ به شماره۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰  و یا با مراجعه به سایت سروش Www.soroushpub.com برای تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول