اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عزم جزم جوانان آملی برای نابودی شرارت‌های کرونا+فیلم

جهادگران آملی با همت آرش‌گونه به مبارزه با بیماری ویروس کرونا گام برداشتند. این جوانان روزانه به تولید ۲ هزار بطری یک لیتری مواد ضدعفونی کننده در دو شیفت می‌پردازند و می‌گویند تا ریشه کن شدن کرونا پای کار شهر و کشورمان هستیم.

عزم جزم جوانان آملی برای نابودی شرارت‌های کرونا+فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ همت‌شان، همت جهادی بود، همتی که ما را به دوران هشت سال دفاع مقدس برد، نبودیم، اما بسیار شنیدیم برای رفتن خط مقدم از هم پیشی می‌گرفتند و می‌گفتند اجازه ورود و تجاوز دشمن به حریم خاک‌مان نمی‌دهیم.

 

 

روی مین‌ها می‌خوابیدند و هم‌رزمانشان از روی آنها می‌گذشتند تا مقابل دشمن بتازند وقتی خط‌شکن می‌خواستند تعداد دست‌هایی که پایین بود خیلی کم دیده می‌شد چرا که اعتقاد داشتند خط‌شکنی یعنی نجات جان هم‌وطنان‌شان و روکم‌کنی دشمن!

دست‌شان خالی بود به‌طوری که عملیاتی می‌شد و می دانستند شاید برگشتی نباشد پوتین‌های پای‌شان را در می‌آوردند و در سنگرهای‌شان قرار می‌دادند تا دیگر هم‌رزمانش از آن استفاده کنند.

از آن زمان سال‌های سال گذشت و هیچ فکر نمی‌کردیم باز هم در مقابل دشمن قرار بگیریم، اگر چه پس از پایان جنگ، ایران اسلامی شاهد ناگواری‌ها و سختی‌های بیشماری بوده است و هر یک را به هر نحوی با مقابله و ایستادگی پشت سر گذاشت اما امروز در مقابل ویروسی قرار گرفت که جوانان جهادی آن را "دشمن جدید" نامیدند.

 

کرونا؛ ویروسی که به‌عنوان یک مهمان ناخوانده این روزها بسیاری از کشورها را درگیر خود کرده و با گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع آن در کشور چین، هنوز درمان آن کشف نشده، متأسفانه هر روز جان بسیاری از مردم جهان را می‌گیرد.

ایران نیز یکی از این کشورهایی است که از اواخر بهمن‌ماه درگیر شده و طی دو هفته بسیاری از استان‌ها را این بیماری در بر گرفته است.

این بار نیز جوانان ایرانی بیکار ننشسته‌اند و مثل دوران جنگ به میدان نبرد آمدند، "آرش‌های آملی" همان جهادگرانی هستند که پس از شیوع این بیماری در شهرشان با مشاهده کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی آستین همت بالا زدند و گفتند هنوز "سردار سلیمانی‌ها" هستند تا به داد مردم برسند.

این بار نیز جوانان ایرانی بیکار ننشسته‌اند و مثل دوران جنگ به میدان نبرد آمدند، "آرش‌های آملی" همان جهادگرانی هستند که پس از شیوع این بیماری در شهرشان با مشاهده کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی آستین همت بالا زدند و گفتند هنوز "سردار سلیمانی‌ها" هستند تا به داد مردم برسند.

 

در ابتدای کار کسی آنها را جدی نگرفت و درباره آنها گفتند: جوان هستند و در این شور جوانی غرق شدند اما تا عقب نکشیدند هیچ، خیرین و دیگر ارگان‌های شهرستانی نیز پای کار آمدند.

وقتی به کارگاه آنها رفتم چیزی که فقط نظرم را به خود جلب کرد آن همت، همبستگی، شور و شعف، یکرنگی و صمیمیت بود، چیزی که با وجود سختی‌های روزگار امروز شاید به ندرت مشاهده می‌شود.

این "آرش‌های مجاهد" آغاز کار خود را در مکان تکیه آملی شروع کردند و با ۲۰ نفر در یک شیفت که کارشان درست کردن محلول ضدعفونی‌کننده بود.

تمام هم و غم‌شان مقابله با این مهمان ناخوانده است و همه یک صدا "نابودی کرونا" را فریاد می‌زدند تا این دشمن را از شهرشان ریشه‌کن کنند.

تمامی تجهیزات‌شان در ابتدای کارشان هنگام درست کردن این محلول یک دست‌کش با یک ماسک بود که حدود ۱۵ ساعت در آن کارگاه کوچکی که به راه انداخته بودند با آنها سر می‌کردند.

 

جوانانی که هر کدام یک بخش کار را گرفته بودند، آب ریختن در داخل دیگ‌ها، ریختن آب ژاول، نظارت بر درجه آب و دستور ریختن آن در داخل باطری‌ها، زدن برچسب‌ها.

وقتی با آنها روبرو شدم با گذشت هفت روز شروع به کارشان همچنان شور و هیجان روزهای اول در نگاه‌شان موج می‌زد، غیر از عنوان "جهادگر" چه نامی می‌توان بر روی آنها قرار داد؟!

 

 

 جهادگرانی که از سرزمین "آرش" متولد، رشد و نمو کردند تا در این هنگام بحران به جای آن هم‌سن و سالان‌شان در خانه‌های‌شان بمانند و گوشی به دست گیرند، اخبار متعددی از روند عوارض این مهمان ناخوانده بر روی هموطنان‌شان و هم‌شهریان دنبال کنند در این کارگاه مشغول به مبارزه با بیماری کرونا شوند.

امیررضا مدنی از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با کرونا ابتدا با عده‌ای از جوانان این شهرستان تشکیل شد، گفت: اکنون این ستاد گسترده شده و مردم و خیرین نیز به آن ملحق شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده در آمل به مانند سراسر کشور به فکر تولید ترکیب آب ژاول بر اساس دستور وزارت بهداشت اقدام کردیم، افزود: پس از تولید محلول از سوی جوانان در سطح شهر به ویژه حاشیه‌نشین‌های این شهر به طور رایگان توزیع شد.

 

مدنی تمام فعالیت ستاد را خودجوش و مردمی بیان و عنوان کرد: محلول پس از بسته‌بندی، برچسب‌زده و برای توزیع در سطح شهر آماده می‌شود.

این فعال اجتماعی ادامه داد: قبل از توزیع هر شب از سوی فعالان اجتماعی و رسانه‌های آمل مکان توزیع در شبکه‌های اجتماعی و فعالان تبلیغات می شود تا به مردم اطلاع‌رسانی شود، خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از این محلول شده در کنار اینکه یک جنبه روانی مناسبی بین همشهریان آملی ایجاد کرده است.

وی گفت: تلاش این جوانان باعث ترغیب فعالیت دیگر گروه‌ها و هیأت‌ها شده و حتی ارگان‌هایی نیز متقاضی محلول‌ها شدند.

مدنی با بیان اینکه اکنون با تماس برخی روستاها و شهرهای هم‌جوار این شهرستان آموزش لازم داده می‌شود، افزود: تاکنون ۱۲ هزار بطری یک لیتری در سه شهر آمل محمودآباد و سرخرود توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان آملی روزانه ۲ هزار بطری یک لیتری در دو شیفت از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۹ شب و ۶ عصر تا ۱۲ شب به تعداد ۲۰ و ۳۰ نفر به تولید محلول ضدعفونی‌کننده می‌پردازند.

گزارش و فیلم از کبریا مقدس

انتهای پیام‌/۸۶۰۴۸/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول