اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح بیماریابی خانه به خانه برای مقابله با کرونا در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح بسیج مقابله با این بیماری از طریق بیماریابی خانه به خانه‌ در رفسنجان و انار در حال اجراست.

اجرای طرح بیماریابی خانه به خانه برای مقابله با کرونا در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده اظهار داشت: طرح بسیج مقابله با کرونا از طریق بیماریابی خانه به خانه و آموزش خانوارها در مورد بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی پرسنل بهداشتی با سرپرستان خانوار در رفسنجان و انار   شروع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان افزود: در این طرح پرسنل بهداشتی پس از تماس با یکی از والدین خانوارها که اطلاعات آن ثبت است در خصوص وضعیت بیماری در آن خانواده (وجود بیمار تب‌دار ) سوال کرده و آموزش‌های مورد نیاز شامل ضدعفونی کردن خانه، شست‌وشوی مرتب دست ها و ... را ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه نجوه ضد عفونی سطوح منزل و توجه به نکات از جمله خرید نان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: همچنین در مورد اینکه آیا در هفته‌های گذشته مسافرتی به خارج از شهرستان داشته یا نه و آیا مهمانی از شهرهای دیگر به منزلشان آمده یا نه و درصورت وجود موارد مشکوک، تماس و پیگیری بعدی تا رفع احتمال خطر صورت خواهد گرفت.

جمالی‌زاده بر همکاری خانواده‌ها در این طرح تأکرد کرد و گفت: لازم است مردم مواظب سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب باشند، در این طرح هیچ هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌شود  و سوالات نیز فقط در خصوص این بیماری است و سوالات غیر مرتبط پرسیده نمی‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول