سیدرضا مظهری رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص راهاندازی سامانه 4030 در خصوص پاسخگویی به مردم درباره بیماری کرونا اظهار داشت: در روزهای نخست راهاندازی این سامانه بین 700 تا یک میلیون تماس روزانه داشتهایم ولی به تدریج با افزایش میزان آگاهی مردم درباره ویروس کرونا تعداد تماسها کاهش پیدا کرد و در حال حاضر تعداد تماسها با این سامانه در خصوص بیماری کرونا به 200 هزار تماس رسیده است.
وی بیان داشت: 2 هزار خط به صورت همزمان پاسخگوی مردم درباره بیماری کرونا بودند و تعداد زیادی از افراد پاسخگو که پزشک و یا پیراپزشک بودند در سراسر کشور به صورت آنلاین به مردم درباره بیماری کرونا پاسخ میدادند و تلفن شخصی آنها بر روی سامانه 4030 متصل میشد.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: حدود 40 نفر هم در مرکز پاسخگویی حضور داشتند که به صورت 24 ساعته این افراد پاسخگوی پرسشهای مردم درباره بیماری کرونا بودند.
وی یادآور شد: علیرغم ایجاد 2 هزار اکانت در پیک پاسخگویی 560 نفر به صورت مستقیم پاسخ سؤالات مردم را درباره بیماری کرونا میدادند.
مظهری یادآور شد: بیشترین سؤالاتی که از سامانه 4030 پرسیده میشد درباره علائم بیماری کرونا و نگرانیهایی که مردم در این خصوص داشتند بود و حدود 80 درصد تماسها درباره علائم و نحوه تهیه محلولهای ضدعفونیکننده و افزایش اطلاعات درباره این بیماری بود و 20 درصد دیگر نیز موارد متفرقه محسوب میشد که مردم از نظام سلامت گلهمند بودند و یا بعضی مواقع تقدیر و تشکر میکردند.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت:با توجه به اینکه کادر پزشکی ما در روزهای نخست اطلاعات درستی درباره بیماری کرونا نداشت بنابر این یکسری دستورالعمل و مقالات در اختیار این افراد قرار میگرفت که با مطالعات آن پاسخگوی مردم باشند و آموزشهای لازم به افراد پاسخگو داده میشد.
انتهای پیام/