اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهبود ۳ بیمار کرونایی و فوت یک بیمار قلبی به خاطر کرونا در قوچان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اینکه از ۳۱ نمونه مشکوک به کرونا که برای تشیخص فرستاده شد، نتیجه آزمایش چهار نفر مثبت بوده است، گفت: در حال حاضر یک نفر فوت کرده است و سه نفر هم دارای حال عمومی خوب بوده و بهبود یافتند.

بهبود ۳ بیمار کرونایی و فوت یک بیمار قلبی به خاطر کرونا در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، داوود خوش‌شکن ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان و تأکید بر مسئله آموزش و اطلاع‌رسانی درست درزمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، مراکز بهداشتی سطح این شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته با حضور پزشک و پرستار مشغول خدمت‌رسانی به مردم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری این مطلب که بیمارستان فقط برای خدمات بستری است، بیان کرد: یکی از بخش‌های بیمارستان موسی بن جعفر(ع) به بیماران حاد تنفسی اختصاص پیداکرده و ۱۶ تخت ویژه با امکانات نسبی در این بخش قرنطینه، تعبیه‌شده است.

وی تأکید کرد: اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند ۵۰ تخت دیگر در این بخش ایزوله اختصاص پیدا می‌کند و ۱۰۰ تخت نیز در همان ساختمان در صورت بالا رفتن تعداد بیماران پیش‌بینی و حتی اگر فضای بحرانی به وجود آید خارج از بیمارستان، محیط‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

خوش‌شکن بابیان اینکه از زمان ثبت رسمی آمار بیماران دارای مشکل حاد تنفسی، ۴۵۰ نفر به این دلیل مراجعه پزشکی داشته‌اند، ادامه داد: ۳۰۰ نفر از این بیماران با معاینه، توصیه و درمان پزشک عمومی مرخص شدند و ۱۵۰ نفر دیگر هم به خدمات پاراکلینیکی همچون تشخیص توسط سی‌تی‌اسکن، عکس و آزمایش نیاز پیدا کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان تصریح کرد: از بیمارانی که خدمات پاراکلینیکی دریافت کردند ۱۰۷ نفر مرخص شده و فقط ۴۳ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۳۱ نفر از این تعداد، باحال عمومی خوب مرخص شده و ۱۰ نفر در همان حالت بستری باقی ماندند.

وی یادآور شد: تاکنون ۲ نفر از این بیماران در قوچان فوت کردند که نتیجه آزمایش کرونای یک زن ۷۲ ساله با بیماری زمینه‌ای قلبی و دستگاه تنفسی مثبت بود و تمهیدات لازم برای دفن انجام گرفت و نفر دوم یک خانم ۸۴ ساله بوده که هنوز نتیجه آزمایش کرونای وی نیامده است.

خوش‌شکن اظهار کرد: به طور کلی از ۳۱ نمونه مشکوک به کرونا که برای تشیخص فرستاده شد، نتیجه آزمایش چهار نفر مثبت بوده که در حال حاضر یک نفر فوت کرده است و سه نفر هم دارای حال عمومی خوب بوده و بهبود یافتند.

پلمب ۷ واحد نانوایی در قوچان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی

فرماندار قوچان هم در این جلسه با اشاره به این موضوع که تاکنون ۹ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح شهرستان برگزارشده است، گفت: ضدعفونی کردن شهر و معابر توسط شهرداری و جهاد کشاورزی انجام‌گرفته و گندزدایی و ضدعفونی سطح ادارات نیز از روز گذشته آغازشده است.

هادی رجایی‌نیا بابیان اینکه ۱۲۰ روستا نیز مواد ضدعفونی را برای گندزدایی و شستشوی مساجد و معابر توسط دهیاران و خانه‌های بهداشت دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: همه اقدامات و ضدعفونی کردن‌ها به‌منزله این نیست که مشکل از بین رفته است زیرا اگر کوتاهی صورت گرفته و ویروس وارد شود تمام زحمات از بین می‌رود.

وی همکاری و همراهی مردم را در مقابله با ویروس کرونا مهم دانست و خاطرنشان کرد: بهترین شیوه پیشگیری ماندن مردم در خانه‌ها بوده و تمام مجالس، مراسم‌ها و برنامه‌هایی که جنبه عمومی دارند در سطح این شهرستان لغو شده است.

فرماندار قوچان با اشاره به تعطیلی تالارهای این شهرستان و عدم سرو غذا در داخل محیط رستوران‌ها، گفت: تاکنون ۷ نانوایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند و در این زمینه تعارفی با کسی وجود ندارد زیرا سلامت مردم مهم است.

وی از استقرار دو اکیپ در ورودی‌های این شهر از سمت مشهد و استان خراسان شمالی برای تب سنجی و افزایش حساسیت و دغدغه مند کردن مردم خبر داد و یادآور شد: هیچ خدمات‌رسانی نوروزی درزمینه تردد، اسکان و پذیرایی به مسافرین در قوچان ارائه نمی‌شود بنابراین مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول