اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اقدام جدی برای استحکام سیل‌بندها نشده است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: در دو هفته اخیر از سیل بندها و کانال‌های سیلاب‌بر متعددی بازدید کردیم اما برخلاف انتظار اقدام جدی صورت نگرفته بود.

اقدام جدی برای استحکام سیل‌بندها نشده است

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: اواخر سال گذشته و اوایل سال ۹۸ سیل بسیار گسترده ای را در کشور و از جمله استان خوزستان تجربه کردیم.

وی افزود: سیل فروردین ۹۸ به دلیل عدم آمادگی برای مقابله با سیل، خسارت‌های فراوانی را مردم متحمل شدند.

 نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیل بنا بود مسوولان خود را برای سیل پیش‌رو مهیا کنند و در نشستی که با مسوولان مربوطه داشتم بنده بارها این نکته را تذکر دادم که آمادگی لازم برای مقابله با سیل ایجاد شود.

موسوی‌فرد با تاکید بر اینکه چنانچه تجربه سیل اوایل امسال تکرار شود با وضعیت فعلی اعتبارات کشور نمی‌توانیم پاسخگوی خسارات مردم باشیم، عنوان کرد: در دو هفته اخیر از سیل بندها و کانال‌های سیلاب بر مختلفی بازدید کردیم اما برخلاف انتظار اقدام جدی صورت نگرفته بود.

وی بیان کرد: در برخی مناطق در بحث سیل‌بندها کارهایی صورت گرفته است، نمی‌خواهم بگویم بی توجهی شده اما اغلب توجه خاصی صورت نگرفته است.

موسوی فرد گفت: پیشنهاد می‌کنم دستگاه های متعدد که در زمان سیل متولی بحث سیل بودند بین خود  تقسیم کاری را به وجود بیاورند و دستگاه های دیگر را نیز پای کار بیاورند.

وی عنوان کرد: لازم است در بحث مربوط به سیل‌بندها و کانال‌های سیلاب‌بر  تقسیم‌ کار به وجود آید.

موسوی‌فرد افزود: در سیل فروردین ۹۸ به روستاهایی از قبیل مگران۳، روستاهای شعیبیه، مسیر خسرج و... خسارات زیادی وارد شد که باید این روستاها به جای دیگر منتقل می‌شدند اما فراهم کردن شرایط زیرساختی برای انتقال این روستاها بسیار هزینه بر است.

وی افزود: حداقل کاری که دستگاه های متولی در این شرایط می توانند برای مردم انجام دهند ترمیم و استحکام سیل بندها است تا مردم دغدغه نداشته باشند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول