اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شفافیت حداکثری و فقرستیزی در دستور کار مجلس یازدهم باشد

منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم تاکید کرد: مبارزه با فساد، شفافیت، عدالت‌خواهی و فقرستیزی در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد؛ ضمن اینکه نظام انتخاباتی‌ هم باید اصلاح شود.

شفافیت حداکثری و  فقرستیزی در دستور کار مجلس یازدهم باشد

محمدمهدی زاهدی منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مهمترین اولویت‌‌های مجلس آتی گفت:‌ موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم و ساماندهی این حوزه از مهمترین اولویت‌هایم در مجلس یازدهم است.

وی افزود: توجه به کسب و کارها و تولید و اشتغال از بخشی از موضوعات مهم حوزه اقتصادی محسوب می‌شود؛ به همین خاطر مجلس یازدهم باید در جهت رونق فعالیت‌های اقتصادی و توجه به تولید داخل و خروج از رکود نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

** مجلس یازدهم نظام بانکی و گمرکی و مالیاتی را ساماندهی کند

منتخب مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: افزایش اشتغال در جامعه به ویژه برای جوانان و رفع مشکل مسکن از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را رفع کند.

زاهدی گفت:‌توجه به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد آنها و توسعه فناوری‌های نو یکی دیگر از اولویت‌های مجلس یازدهم باید باشد.  

وی گفت: ساماندهی نظام بانکی و گمرکی و مالیاتی کشور در شرایط فعلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که می‌تواند تاثیرات زیادی را در اقتصاد کشور به جا بگذارد؛ این موضوع حتی تاثیرات معیشتی بر اقشار مختلف جامعه دارد.

** سال آتی سال عملیاتی شدن تمدن ایرانی - اسلامی است

منتخب مردم کرمان در مجلس گفت: توجه به گردشگری و توریسم و توسعه معادن و عدم خام فروشی منابع معدنی از دیگر موضوعاتی است که می‌توانیم به آن اهمیت داده و بدانیم که صنایع جانبی معادن می‌تواند در شرایط فعلی کمک حال کشور باشد.

وی تصریح کرد: اصلاح نظام علم و فناوری کشور با توجه به اینکه علم و دانش می‌تواند برای کشورمان قدرت و ثروت همراه داشته باشد باید دیگر دستور کار پارلمان باشد زیرا برای ما از اهمیتی والا برخوردار است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب هم مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر این حوزه و توسعه آن داشته‌اند.

زاهدی گفت: سال آتی دروازه ورود به 1400 بوده و برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در سال آینده برای تمدن سازی نوین و اجرای تمدن ایرانی - اسلامی و پیشرفت مدنظرمان داشته باشیم؛ زیرساخت‌های مهمی در این باره به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، فرهنگ و آموزش عالی برنامه‌ریزی شده است.

** مجلس یازدهم نظام انتخاباتی را اصلاح کند

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه فرهنگی در کشورمان نابسامانی جدی مشاهده می‌کنیم، گفت:‌تعدد حوزه‌های فرهنگی و موازی کاری برخی از اقدامات صورت گرفته و یا تضاد برخی فعالیت‌ها با یکدیگر از دغدغه‌های فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود که باید آنرا اصلاح کنیم.

منتخب مردم کرمان در مجلس  گفت: فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی مورد آماج حملات فرهنگی دشمنان قرار گرفته است و به همین جهت باید به انجام برخی فعالیت‌ها به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بازگردیم.

زاهدی تصریح کرد: اصلاح نظام انتخابات در کشور از دیگر موضوعاتی است که باید در مجلس آتی انجام شود چرا که این موضوع می‌تواند تاثیرات فراوانی را در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و انتخابات شوراها داشته باشد.

** مبارزه با فساد را از مجلس شروع کنیم

وی گفت:‌کشورداری با سبک و سیاق فعلی نظام انتخاباتی مان، کشور را دچار چالش کرده است.لذا به نظر می‌رسد هم نظام انتخاباتی نیاز به اصلاح دارد و هم برخی موضوعات قانون اساسی.

منتخب مردم کرمان در مجلس گفت: در مبارزه با فساد اقتصادی همه باید با یکدیگر یکدل بوده و مجلس یکپارچه به میدان مبارزه با فساد بیاید؛ حتی نمایندگان مجلس می‌توانند مبارزه با فساد اقتصادی را از درون پارلمان شروع کنند. چرا که ممکن است برخی نمایندگانی انتخاب شده باشند که با لابی‌های احزاب، جریانات و یا کارتل‌های اقتصادی وارد مجلس شده‌اند.

زاهدی گفت: مجلس یازدهم در راه مبارزه با فساد اقتصادی نباید با هیچ کسی ملاحظه‌ای داشته باشد چرا که برای افکار عمومی شفافیت از اهمیت بالایی برخوردار است که اعلام علنی اموال و دارایی مسئولان می‌تواند اعتماد مردم را بالا ببرد.

** فساد‌های زیاد اعتماد عمومی را سلب کرده

وی گفت:‌وقتی مردم بی‌عدالتی و فساد اقتصادی را ببیند و مشاهده می‌کنند اموال و دارایی یک مسئول ظرف مدت چند سال چندین برابر شده و سلب اعتماد از افکار عمومی شده و موجب ضرر نظام و حاکمیت خواهد شد. 

منتخب مردم کرمان در مجلس  افزود:‌ در مبارزه با فساد، شفافیت، عدالتخواهی و فقر ستیزی در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول