اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هم‌حزبی پیشین اردوغان، به‌زودی حزبی جدید رونمایی می‌کند

معاون پیشین نخست‌وزیری ترکیه دو روز دیگر حزب جدید خود را رونمایی می‌کند.

هم‌حزبی پیشین اردوغان، به‌زودی حزبی جدید رونمایی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی باباجان» عضو پیشین حزب عدالت‌وتوسعه (حزب حاکم ترکیه) می‌گوید روز چهارشنبه تاسیس حزب جدید خود را اعلام می‌کند.

باباجان، که در زمان خدمت دولتی خود منصب‌های مختلفی از جمله معاون نخست‌وزیری و وزارت اقتصاد را در کارنامه دارد، در مصاحبه با شبکه «فاکس‌ تی‌وی‌» گفت امروز (دوشنبه) فرم‌های تاسیس حزب جدید را رسماً به وزارت کشور ترکیه تحویل می‌دهد.

به نوشته وبگاه «هابرلر»، وی در این باره توضیح داد: «ما نام حزب را در آیین رونمایی از آن، در روز چهارشنبه اعلام می‌کنیم. ما با ۹۰ عضو مؤسس آن [طی دو روز اخیر] جلسه داشتیم. ما امروز تمام اسناد مرتبط را ثبت کردیم و کمیته [حزب] ما با درخواست رسمی به وزارت کشور خواهد رفت».

این سیاستمدار ترکیه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانایی مبارزه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و هم‌حزبی پیشین خود را دارد، گفت: «ما کاری به دیگران نداریم. البته پاسخ کسانی را که با ما کار داشته باشند می‌دهیم، اما بدون جنگ».

روند جدا شدن  هم‌حزبی‌های اردوغان و تاسیس حزب جدید در حالی ادامه دارد که چند ماه پیش نیز «احمد داووداوغلو» نخست‌وزیر پیشین ترکیه حزب جدیدی به نام «آینده» را تاسیس کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز اعضای پیشین حزب حاکم ترکیه درباره کاهش محبوبیت این حزب گفته بودند که عدالت‌وتوسعه فقط طی یک سال گذشته ۸۴۰ هزار نفر از اعضای خود را از دست داده و تداوم این ریزش چالشی برای رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول