اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان رژیم‌صهیونیستی؛ جدال لفظی اعضای حزب نتانیاهو با لیست مشترک اعراب

همزمان با تداوم بن‌بست سیاسی و بحران عدم تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی، احزاب پارلمان رژیم صهیونیستی به جان هم افتاده و یکدیگر را تروریست خطاب می‌کنند.

پارلمان رژیم‌صهیونیستی؛ جدال لفظی اعضای حزب نتانیاهو با لیست مشترک اعراب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با اتهام‌زنی به نمایندگان حزب «لیست مشترک اعراب»، مدعی شد این لیست مملو از تروریست است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کاتص نمایندگان عرب کنست را «تروریست‌های کت‌وشلوارپوش» خطاب کرد و گفت: «شنیده‌ایم که بنی گانتز (رئیس حزب آبی‌وسفید) به دنبال کابینه اقلیتی با حمایت اعضای لیست مشترک است».

وی ادامه داد: «آنها (لیست مشترک) خلاف تصمیم اتحادیه عرب در تروریستی شناختن حزب‌الله، عمل کردند. آنها تروریست‌های کت‌وشلوارپوش یا حامیان تروریست‌های کت‌وشلوارپوش هستند».

«ایمن عوده» رئیس حزب لیست مشترک اعراب نیز در واکنش به این اتهام‌زنی کاتص، تصریح کرد: «[اعضای] لیکود نیز بازنده‌های کراوات‌پوش هستند».

یک عضو دیگر این حزب نیز با کنایه به ناتوانی حزب لیکود (به ریاست نتانیاهو) در کسب اکثریت پارلمان در انتخابات اخیر، گفت: «تروریست‌های کت‌وشلوارپوش، اسم رمز زیبایی برای این عبارت است "ما در انتخابات شکست خوردیم و اکنون نمی‌دانیم چگونه با آن کنار بیاییم!"».

سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی در کمتر از یک سال اخیر، روز دوازدهم اسفند برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی  پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب لیکود ۳۶ کرسی و حزب آبی‌وسفید ۳۳ کرسی به دست آوردند اما هیچکدام از ائتلاف‌های راست و چپ حائز اکثریت (۶۱ کرسی) کنست نشدند تا بدون نیاز به ائتلاف با دیگر احزاب بتوانند مستقلاً کابینه جدید را تشکیل بدهند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول