اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمالخانی:‌ دورکاری در شرایط کنونی بهترین گزینه محسوب می‌شود

منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم تاکید کرد که دورکاری در شرایط کنونی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

کمالخانی:‌ دورکاری در شرایط کنونی بهترین گزینه محسوب می‌شود

ابوالقاسم کریمی-سینا کمالخانی منتخب مردم آشتیان و تفرش در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه کرونا بزرگترین جنگ اقتصادی در دهه های اخیر محسوب می شود، افزود:‌ کشور چین با وجود زیرساخت های قوی و آمادگی برای مقابله با بحران ها، این بار مغلوب سرعت انتقال این ویروس شد و برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته با رشد منفی اقتصادی مواجه شد. اما با این حال به سرعت با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا،‌ برای ترمیم خسارت های وارده دست به کار شد.

وی در خصوص راهکارهای مسولان کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: سالهاست که در فصل پاییز، معضل تکراری آلودگی هوای پایتخت و کلانشهرهای کشور جان هزاران نفر از مردم را می گیرد و مسولان تنها کاری که می کنند، تعطیلی مدارس و گاهی دانشگاه هاست. امروز ویروس کرونا به خاطر برخی بی تدبیری ها وارد کشور شد و مسولان مهمترین کاری که انجام دادند تعطیلی، تغییر ساعت کاری و دورکاری بود.

منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دورکاری بهترین گزینه در شرایط کنونی محسوب می شود، افزود: با این راهکار می توان کاهش قابل توجهی در ارتباطات انسانی و شیوع این ویروس شاهد بود. به طوری که امروز می بینید غولهای فناوری مثل گوگل، آمازون، توییتر، اوبر و ... هزاران کارمند خود را به خانه هایشان فرستاده اند و از طریق اپلیکیشن ها بر عملکرد کارمندانشان نظارت می کنند. هزاران شرکتی که در سراسر جهان به دورکاری روی آورده اند، این بحران را فرصتی برای محک خود می دانند. اما نکته اینجاست که کشورهای بزرگ دنیا سالهاست که زیرساخت های فناوری و تکنولوژی را تقویت کرده و امروز آنها را در معرض امتحان قرار می دهند.

کمالخانی نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بر خلاف کشورهای دیگر، از رکود بازار شب عید قابل پیش بینی است که وضعیت اقتصاد در آغاز سال ۹۹ چه شرایطی را به خود خواهد دید و طبق معمول، مردم قربانیان این سوء مدیریت ها خواهند بود.

وی با اشاره به راهکارهای کشورهای دیگر همچون چین، ژاپن و آمریکا برای مقابله با کرونا گفت: جنگ امروز، جنگ تن به تن نیست. جنگ موشک و ویروس و تکنولوژی است. مبارزه با این دشمن بدون کمک گرفتن از علم و فناوری میسر نخواهد شد. در حالیکه کشورهای دیگر، دورکاری را با استفاده از پهپاد و وسایل حمل و نقل بدون راننده و ربات های خودران انجام می دهند، ما نمی توانیم تنها با اتکا به تغییر یکی دو ساعته ساعات کاری که تاثیری در کنترل شیوع ویروس ندارد عرض اندام کنیم. امروز مدیریت بحران دستاوردی ندارد. مدیریت هوشمند بحران است که می تواند مردم و کشور را از خطرات حفظ کند.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم افزود: زمانی می توانیم کشور را به سوی رشد و تعالی ببریم که برای تصمیمات خود پشتوانه ای داشته باشیم. به طور مثال در ژاپن استفاده از ماسک اجباری شد و در مقابل از فناوری هایی برای اسکن عنبیه استفاده کردند تا مسافران بدون درآوردن ماسک از گیت های پرداخت بلیت عبور کنند. اما در ایران سازمانی در شهر مبدا ویروس کرونا تعطیل شد و مردم آن شهر برای انجام امورشان به شهرهای نزدیک رفته و ویروس را منتشر کردند.

سینا کمالخانی با بیان اینکه کرونا اولین و آخرین بحرانی نیست که ایران و جهان را درگیر خود کند،‌ تاکید کرد: مدیریت بحران، یک اولویت ملی است و بحران امروز جهان فرصت خوبیست برای اینکه ببینیم فناوری تا چه حد می تواند به مبارزه با ویروسی که موجب مرگ هزاران نفر شده کمک کند. اما بی شک شرکت های فناور در صورتی که از سوی دولت حمایت شده باشند و خود آسیب پذیر نباشند، می توانند در بحران های سخت تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: امروزه بیش از نیمی از جمعیت کشور گوشی های هوشمند دارند و مردم طی سال های اخیر نشان داده اند که گرایش زیادی به استفاده از خدمات اینترنتی و اپلیکیشن ها دارند. نتیجه آن متولد شدن بیش از ۳۳ هزار کسب و کار نوپا و کاربران چند ۱۰ میلیونی این کسب و کارهاست. از سویی افزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت در هفته های اخیر نشان می دهد که مردم آمادگی همراه شدن با فناوری های نو را داشته و در چنین شرایطی ترجیح می دهند که خریدها و امور روزانه خود را اینترنتی انجام دهند، از فضای مجازی برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند یا پرداخت های خود را اینترنتی انجام دهند.

کمالخانی ادامه داد: متاسفانه استراتژی دورکاری نه تنها موفق نبود بلکه نداشتن تجربه و زیرساخت ها باعث سردرگمی، تعویق کارها، عدم نظارت بر فعالیت کارمندان، کاهش بهره وری نیروی انسانی و در نتیجه رکود کسب و کارها و حتی تعطیلی و ورشکستگی کسب و کارهای کوچک شده است. 

منتخب مردم آشتیان و تفرش در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: دورکاری نه تنها راهکاری برای بحران های جدی مثل کرونا است، بلکه می تواند مزایای قابل توجهی همچون کاهش ترافیک و آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، افزایش فرصت های شغلی، تغییر نگرش ساعت کار به نتیجه کار، حذف محدودیت جغرافیایی و توسعه امکانات به تمام نقاط کشور داشته باشد. بنابراین چنین بحران هایی تهدید نیستند اگر از آنها به عنوان فرصت خودآزمایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول