اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره

رئیس کمیسیون اروپا با درخواست از ترکیه برای دور کردن پناهجویان از مرزهای یونان، اظهار داشت آنکارا نباید برای رفع نگرانی‌هایش به فشار متوسل شود.

درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورسلا ون‌در‌لین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) به ترکیه هشدار داد هرچه سریع‌تر گذرگاه‌های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویان ببندد و مانع ورود آنها به این قاره شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ون‌درلین در نشست خبری با بیان اینکه ترکیه وظیفه دارد پناهجویان را از مرز یونان دور کند، گفت: «یافتن راهکاری برای این وضعیت، به کاهش فشاری که بر مرزهای [اروپا در یونان] گذاشته شده، نیاز دارد».

وی توضیح داد اضطراری‌ترین مسئله‌ای که باید حل شود، اطمینان حاصل کردن از حق اعطای پناهندگی و جابجا کردن مردم مخصوصا کودکان از مرزهای یونان به داخل اروپا و همچنین ارائه کمک به ترکیه و یونان است.

پیش از این دولت آلمان خبر داده بود اتحادیه اروپا قصد دارد حدود ۱۵۰۰ کودک پناهجوی گرفتار در مرز ترکیه-یونان را بپذیرد و برلین نیز در این امر مشارکت می‌کند. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه از چند روز پیش و به بهانه کشته شدن ده‌ها نظامی خود طی ماجراجویی جدید در سوریه، گذرگاه‌های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویانی که می‌خواستند به این قاره بروند، باز کرد. دولت یونان اما با استفاده از چند هزار نیروی امنیتی و پلیس به ممانعت از ورود پناهجویان پرداخت.

منابع حاضر در مرز یونان با ترکیه نیز می‌گویند پلیس و نیروهای امنیتی یونانی از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا برای متفرق کردن پناهجویان که قصد عبور از مرز را دارند، استفاده می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول