اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خط و نشان بازرسی سازمان صمت برای فروشندگان اقلام بهداشتی و پزشکی/ موجودی انبار را اعلام کنید تا محتکر شناخته نشوید


معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با محتکران و گرانفروشان اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، به جد برخورد می کنیم.

خط و نشان  بازرسی سازمان صمت برای فروشندگان اقلام بهداشتی و پزشکی/ موجودی انبار را اعلام کنید تا محتکر شناخته نشوید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان فارس،محمدابراهیم صداقت اظهار داشت: سلامت مردم خط قرمز همه نهادهای نظارتی است و متخلفانی که این خط قرمز را رعایت نکنند به شدت با آنها برخورد می شود.

وی خطاب به افرادی که به صورت عمده نسبت به نگهداری این نوع اقلام اقدام کرده و یا می کنند گفت: این افراد باید خیلی سریع به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و نسبت به اعلام موجودی کالاهایشان اقدام کنند در غیراینصورت به عنوان محتکر با آنان برخورد و کالای آنها توقیف خواهد شد.

وی به ارائه آماری از بازرسی های انجام شده از ابتدای اسفند 98 پرداخت و گفت: در مبحث کرونا بازرسی از نحوه توزیع کالاهایی مانند دستکش، الکل صنعتی، ماسک، کلیه لوازم پزشکی، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی کننده و پد الکلی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس افزود: در بازرسی های به عمل آمده از نحوه توزیع اقلام ذکر شده تاکنون 6 پرونده تخلف گرانفروشی دستکش به ارزش بیش از 99 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: 11 پرونده تخلف  و گرانفروشی در این سازمان کشف و متهمان پرونده به تعزیرات حکومتی برای صدور رای معرفی شده اند.

صداقت گفت: به طور کلی در مدت زمان یاد شده 892 بازرسی از لوازم پزشکی، عطاری ها و واحدهای صنفی میوه و تره بار به عمل آمده که 172 واحد متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و 298 میلیون ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس افزود: در بازرسی های به عمل آمده از نحوه توزیع اقلام ذکر شده تاکنون تخلف گرانفروشی دستکش به ارزش بیش از 99 میلیون ریال، تخلف گرانفروشی الکل صنعتی به ارزش بیش از 61 میلیون ریال، تخلف گرانفروشی ماسک به ارزش 10 میلیون ریال،  تخلف گرانفروشی دستمال مرطوب به ارزش بیش از 9 میلیون ریال، تخلف گرانفروشی ژل ضدعفونی کننده به ارزش 405 میلیون ریال و همچنین تخلف گرانفروشی پد الکلی به ارزش بیش از 54 میلیون ریال  پرونده تشکیل شده است.

به گفته وی از 172 پرونده تخلف 136 پرونده مربوط به صنف میوه و تره بار با تخلف بیش از 639 میلیون ریال، 25 پرونده تخلف به ارزش بیش از 640 میلیون ریال مربوط به فروشندگان لوازم پزشکی و 11 پرونده به ارزش 17 میلیون ریال مربوط به عطاری ها مربوط است.

صداقت از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن 124 (ستاد خبری سازمان صمت فارس) اطلاع دهند.

انتهای پیام/981008

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول