اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: سران دموکرات باز هم کارزار سندرز را نشانه گرفته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیام توئیتری از تلاش سران حزب دموکرات برای محروم کردن «برنی سندرز» از پیروزی در کارزار مقدماتی نامزدهای این حزب و اتهام‌زنی‌های ضد روسی آنها علیه او خبر داد.

ترامپ: سران دموکرات باز هم  کارزار سندرز را نشانه گرفته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر سران حزب دموکرات را به تبانی و تلاش برای محروم کردن «برنی سندرز» از پیروزی در کارزار مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری این حزب متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این و در واکنش به صف‌کشی نامزدهای دموکرات در حمایت از «جو بایدن» و انصراف آنها از مبارزات مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ سران حزب دموکرات را به «کودتا علیه برنی سندرز» متهم کرده بود، امروز دوشنبه در پیام‌های توئیتری یک بار دیگر در این باره صحبت کرده است.

دونالد ترامپ در توئیت اول خود به مواضع «الیزبات وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست تاخته و او را مقصر شکست برنی سندرز در انتخابات «سه شنبه بزرگ» دموکرات‌ها خواند.

وی نوشت: «الیزابت پوکوهانتس وارن، به تنهایی کارزار انتخاباتی برنی سندرز را نابود کرد و او را از سبد آرای خود در سه شنبه بزرگ محروم کرد. او (سندرز) در ایالت‌هایی باخت که اگر او (وارن) سه روز قبل از (سه شنبه بزرگ) انصراف داده بود، به راحتی می‌توانست در آنها برنده شود. کمیته ملی (حزب) دموکرات یک بار دیگر دارد کارش با برنی را تکرار می‌کند. آیا او اصلا هیچ وقت عصبانی می‌شود؟».

ترامپ با طعنه به سران دموکرات، به رقابت سال ۲۰۱۶ برنی سندرز با «هیلاری کلینتون» در کارزار مقدماتی حزب دموکرات اشاره کرد، رقابتی که به رغم حمایت‌های گسترده مردمی از سندرز این کلینتون بود که به لطف کسب آرای موکلان انتخاباتی به عنوان نامزد نهایی انتخاب شد اما در نهایت ترامپ رئیس‌جمهور شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دومش به گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌های این کشور درباره اتهام کمک رسانی روسیه به کارزار سندرز اشاره کرد و نوشت: «حالا دموکرات‌ها دارند تلاش می‌کنند به برنی (سندرز) درباره روسیه، روسیه و روسیه تهمت بزنند. آنها دارند او را دیوانه می‌کنند».


سندرز و الیزابت وارن

اظهارات ترامپ علیه الیزابت وارن در شرایطی مطرح شده که پیش از این برخی هواداران برنی سندرز هم از اینکه این سناتور ایالت ماساچوست به رغم داشتن مواضع تقریبا مشابه با سندرز از او حمایت نکرد، انتقاد داشتند.

انتقادها از مواضع وارن بعد از انصراف او از ادامه کارزار مقدماتی حزب دموکرات بیشتر هم شد چرا که او بعد از شکست فاجعه‌بار در انتخابات سه شنبه بزرگ و سوم شدن در ایالت خودش از مبارزات ریاست جمهوری کنار کشید اما باز هم از سندرز حمایت نکرد.

این در حالی است که چند روز قبل از انتخابات سه شنبه بزرگ، «پیت بوته‌جج» و «ایمی کلوباچار» دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انصراف، رسما از جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق حمایت کردند و «مایکل بلومبرگ» نامزد میلیاردر این حزب هم بعد از شکست، حمایتش را از بایدن اعلام کرد.

به باور برخی کارشناسان، ترامپ با توجه به تقویت شدن احتمال پیروزی بایدن در مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها حملات لفظی خود علیه سران حزب دموکرات را تشدید کرده تا بتواند تاکتیک انتخابات سال ۲۰۱۶ در رقابت با هیلاری کلینتون را تکرار کند و بخش‌هایی از سبد رای برنی سندرز را از آن خود کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول