اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بررسی امکان تعطیلی مراکز خرید و بازار در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از بررسی تعطیلی مراکز خرید و بازار زنجان خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و اگر عملیاتی شد حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد، ضمن اینکه خود بازاری‌ها هم برای تعطیلی در صورت نیاز، اعلام آمادگی کرده‌اند.

بررسی امکان تعطیلی مراکز خرید و بازار در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آمار مثبت آزمایشگاهی بیماران کرونایی استان را 68 نفر اعلام و اظهار کرد: آمار فوتی‌های مبتلا به این بیماری به صورت کشوری اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مورد تاثیر ویتامین‌ها در ابتلا به بیماری کرونا گفت: هنوز در مورد این تاثیرگذاری، گزارش‌های دقیقی ارائه نشده است چنانکه که شایعه‌های زیادی در این مورد وجود دارد و مسمومیت‌های ناشی از این شایعه‌ها افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مردم اطلاعات صحیح را از منابع اطلاعاتی متقن دریافت و اعتماد کنند چرا که هر نوع مصرف دارو باید زیر نظر پزشک انجام شود.

قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد کمبود لوازم بهداشتی در داروخانه‌ها گفت: دانشگاه با همکاری استانداری پیگیر تولید و توزیع محصولات بهداشتی است و توزیع با سازماندهی انجام شده در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امور بهبود خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: نکته مهم در این امور این است که اگر چند برابر موجودی هم ماسک توزیع شود بازهم کمبود خواهد بود ولی باید متوجه بود که همه افراد نیاز به استفاده از ماسک ندارند در حالیکه کارکرد ماسک ایجاد مانع برای پخش قطرات بزاقی فرد مبتلا است و کمکی به پیشگیری نمی‌کند.

وی افزود: دستورالعمل تهیه ماسک وجود دارد و درست کردن ماسک در خانه بسیار به صرفه و به لحاظ بهداشتی هم بهتر است، چرا که مدت زمان استفاده از ماسک‌های توزیع شده فقط دو ساعت است.

قزلباش با اذعان به آرامش روانی ایجاد شده ناشی از توزیع لوازم بهداشتی افزود: یادمان باشد توصیه به حضور در خانه برای ایجا ایمنی در سطح جامعه است، چرا که هدف قطع زنجیره ابتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان روند افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان را عادی دانست و گفت: این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد.

وی شبکه نظارت در روستاها را دارای آمار جمعیتی مشخص اعلام کرد و گفت: سامانه جامع سلامت هم نقش مهمی در اجرای طرح ملی مقابله با کرونا دارد، چرا که فرد را برای طی روند کنترل راهنمایی می‌کند.

قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد ضعیف شدن کروناویروس با گرم شدن هوا گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی این استنباط بسیار خوشبینانه است و برنامه‌ها باید برای ادامه حیات این ویروس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حفظ سلامت خود و جامعه تاکید کرد و افزود: داشتن روابط اجتماعی نیازمند مصافحه است و آنچه باید از ویروس کرونا آموخت ارتقای سطح بهداشت خواهد بود.

وی افزایش سطح توقع از شبکه بهداشت و درمان را دیگر دستاورد شیوع کروناویروس عنوان کرد و افزود: کروناویروس نقاط ضعف موجود در این حوزه را نمایان خواهد کرد.

قزلباش بحث رعایت بهداشت را نیازمند عمل به مسؤولیت اجتماعی توسط افراد در جامعه دانست و تصریح کرد: آموزش و خواست ما، دو اصل در ارتقای بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تغییر رفتار ارائه کنندگان خدمات در جامعه گفت: هر جند این تغییر خوب است ولی مطابق انتظارات نیست.

وی اتخاذ تصمیم در مورد قرنطینه شهرها را بسته به اطلاعات دریافتی عنوان و تصریح کرد: آنچه مهم است در حال حاضر ورودی شهرها از جمله زنجان با توجه به جغرافیای این استان کنترل شده و جلوی ورود مسافران گرفته می‌شود.

قزلباش ادامه داد: کنترل ورودی استان به هلال احمر و نیروی انتظامی استان زنجان سپرده شده است، ضمن اینکه قبول دارم که کنترل‌ها نمی‌تواند آن قدر سفت و سخت باشد که مانع هر ورودی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به دستور استاندار برای کنترل میدان احشام اشاره و تصریح کرد: این بازار به دلیل حضور افراد از استان‌های دیگر، ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی، مرکز بالقوه برای انتقال بیماری به شمار می‌رود.

وی از بررسی تعطیلی مراکز خرید و بازار زنجان خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و اگر عملیاتی شد حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد، ضمن اینکه خود بازاری‌ها هم برای تعطیلی در صورت نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

قزلباش به شیوع دیگر بیماری‌های حاد تنفسی این فصل اشاره کرد و افزود: کرونا با علائم حاد تنفسی بخشی از بیماران حاد تنفسی این فصل را تشکیل شامل می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول