اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهبود ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ سرنوشت اقلام بهداشتی مکشوفه مشخص شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجموع افراد مبتلا تاکنون ۱۵ نفر بهبود یافته و دوره نقاهت خود را در منزل طی می‌کنند، گفت: همچنین ۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و دوره درمان را طی می‌کنند.

بهبود ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ سرنوشت اقلام بهداشتی مکشوفه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در مجموع از ۱۹۳ نمونه ارسال شده مشکوک به کرونا، ۱۵۶ مورد منفی و ۳۷ مورد مثبت بوده است.

وی به تشریح افراد مبتلا به تفکیک شهرستان‌های استان پرداخت و بیان داشت: از محموع افراد مبتلا به کرونا، ۹ نفر در قاین، ۱۹ نفر در بیرجند، چهار نفر در زیرکوه، سه نفر در فردوس، یک نفر در طبس و یک نفر در سرایان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجموع افراد مبتلا تاکنون ۱۵ نفر بهبود یافته و دوره نقاهت خود را در منزل طی می‌کنند، تبیین کرد: همچنین ۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و دوره درمان را طی می‌کنند.

فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان

دهقانی از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و عنوان کرد: سه نفر در رنج سنی ۵۵، ۷۴ و ۹۱ سال در شهرستان بیرجند و یک فرد ۷۸ ساله در شهرستان طبس فوت کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص نحوه انتشار ویروس کرونا در استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: منشأ انتشار این ویروس در استان در دست بررسی است و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر به منشأ آلودگی پی ببریم و به‌محض اینکه مشخص شد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نحوه انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا، اعلام کرد: نحوه انجام آزمایشات به روش نمونه‌برداری از ترشحات داخل بینی و حلق بیماران می‌باشد زیرا کانون اصلی تجمع این ویروس در این نقاط است.

سرنوشت اقلام بهداشتی مکشوفه مشخص شد

دهقانی به سرنوشت اقلام بهداشتی کشف شده در سطح استان اشاره و عنوان کرد: در خصوص این اقلام بهداشتی تصمیم‌گیری شده و مقرر گردید این اقلام در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی قرار گیرد ضمن اینکه پیش‌بینی‌های آینده را نیز باید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی خواهیم توانست چرخه این ویروس منحوس را بشکنیم که مردم همیاری و همکاری کنند و از تجمع‌های غیرضرور پرهیز و در خانه بمانند، در غیر این صورت توفیقی در شکست این ویروس به‌دست نخواهیم آورد.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول