اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضدعفونی شبانه کوچه‌های تبریز توسط گشت‌های سلامت بسیج

بسیجیان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) برای عملیاتی کردن شعارمحله مون پاکه، پاک نگهش می داریم به صورت خودش و با هزینه شخصی و کمک های مردمی6 عدد دستگاه سمپاشی خریده و بعد از نماز مغرف و عشاء به سمپاشی و ضدعفونی کردن محله خود می‌پردازند.

ضدعفونی شبانه کوچه‌های تبریز توسط گشت‌های سلامت بسیج

خبرگزاری فارس از تبریز- معصومه درخشان: اگر دیروز نیروهای مخلص بسیج در عرصه‌های دفاعی و نظامی، حراست و پاسداری از مرزهای آبی و خاکی این کشور اسلامی فعال بوده و جان در طبق اخلاص نهاده و بدون هیچ چشمداشتی در میدان مبارزه بودند امروز هم بسیجیان دلاور ما با همان روحیه اخلاص در صحنه حاضر هستند.

دیروز لباس رزمشان سبز سربازی و پاسداری بود و امروز یاوران بهداشت و سلامت در لباس فرمی دیگر بوده و در کنار جامعه پزشکی و پرستاری به عشق دفاع و پاسداری از هموطنان خود در عرصه مبارزه حاضر هستند.

دیروز در خط مقدم جبهه های خاکی بودند و امروز به عنوان یاوران بهداشت و سلامت کوچه به کوچه و محله به محله می‌گردند و برای حفظ سلامت و اطمینان دادن به آنها تلاش می‌کنند.

این روزها تعداد زیادی از این بسیجیان را در خیابان‌ها و کوچه‌ها مشاهده می‌کنیم که با رعایت اصول بهداشتی و نظافتی به ضدعفونی و سمپاشی کردن معابر عمومی، کوچه‌ها، خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مختلف می‌پردازند. بدون اینکه چشم داشتی از کسی داشته باشند، آنها نه تنها انتظاری از هیچکس ندارند بلکه خودشان پیشقدم شده و با هزینه شخصی و کمک‌های مردمی تجهیزاتی که برای سمپاشی و ضدعفونی کردن نیاز داشتند تهیه کرده‌اند و دلشان به محبت‌ها و صمیمیت همسایگان و کسبه محل گرم است که جویای حالشان بوده و آنها را به ادامه این کار تشویق می‌کنند.

بسیجیان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع)  جزو همان بسیجیان مخلص و بی‌ادعا هستند آنها وقتی متوجه شدند سهمیه داده شده به پایگاه  آنها برای ضدعفونی کردن و سمپاشی مساجد و محله شان کافی نیست به صورت خودجوش و به پیشنهاد اعضای پایگاه و مسجد  با جمع‌آوری کمک‌های نقدی اهل محل و کمک‌های خیرین نسبت به خرید دستگاه‌های سمپاشی و ضدعفونی اقدام کردند.

آنها حالا هشت روز است که بعد از نماز مغرب و عشاء  و شبانه کار خود را آغاز کرده و مساجد، در خانه‌ها، آیفون‌ها، مغازه‌ها، مراکز خرید و خودروهای همسایگان را ضدعفونی می‌کنند تا برای روز بعد تمیز بوده و آلودگی نداشته باشد.

 

 پویا نظام یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اجرای طرح " محله مون پاکه ، پاک نگهش می‌داریم" گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بیماری‌های ناشی از آن از سوی سپاه ناحیه تبریز یک دستگاه سمپاشی و ضدعفونی کننده به ظرفیت ۱۰ لیتر به پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) برای سمپاشی سه مسجد و به صورت امانت داده شد ولی ما دیدیم یک دستگاه سمپاشی برای سمپاشی سه مسجد ( نبی‌اکرم، شهدای محراب و امام حسن مجتبی) کافی نیست بنابراین با مشورت دوستان بسیجی در ستاد حماسه‌سازان دفاع مقدس تصمیم گرفتیم با هزینه شخصی و کمک‌های خیرین محل و پایگاه دستگاه سمپاشی و ضدعفونی کننده خرید کرده و علاوه بر مساجد اماکن عمومی محل، سطح کوچه و محل، خیابان، در خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی، در مغازه‌ها و مراکز خرید، آیفون‌ها و خودروهای پارک شده در خیابان و محلات را سمپاشی و ضدعفونی کنیم.

وی افزود: یک دستگاه که از سوی حوزه بسیج به ما داده بودند به صورت امانت و یک روزه بوده ولی با خرید این تجهیزات ما هر شب یا یک شب در میان به کار سمپاشی اقدام می‌کنیم.

نظام با اشاره به تعداد دستگاه‌های خریداری شده اظهارداشت: با کمک های جمع شده ۶ دستگاه سمپاشی مواد بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده خریداری کردیم.

وی با اشاره به قیمت هر کدام از دستگاه‌های سمپاشی خاطرنشان کرد: قیمت هر دستگاه سمپاشی ۳۰۰هزار تومان است و در حالت کلی برای خرید دستگاه‌ها و مواد ضدعفونی کننده و سمپاشی مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کرده‌ایم.

حالا هشت نفر از بسیجیان پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) به چهار گروه دو نفری تقسیم شده‌اند و دو به دو با هم در کوچه‌ها و محلات منطقه استحفاظی خود(خیابان ابوریحان محله سجادیه جنوبی) به سمپاشی و ضدعفونی کردن می‌پردازند.

پویا نظام با علی گوهری، مهدی رفعت با مجید حیدری، یاسین پورعلی با مهدی امیری و هادی رنجی با رامین سلیمانی هم قدم با هم می روند تا برای پاک بودن و پاک نگه داشتن محله شان گام بردارند. آنها دو نفر به دو نفر چهار کوچه از محله شان را تمیز و پاکیزه می کنند تا به جنگ کرونا ویروس بروند.

 

" محله مون پاکه، پاک نگهش می داریم"

«محله مون پاکه، پاک نگهش می داریم" شعاری است که آنها برای این طرح خود انتخاب کرده اند چنانچه پویا نظام در این مورد گفت: با همفکری دوستان و دیدن شعارهای متعدد در مورد ویروس کرونا و هشتک‌های مشهور ماهم تصمیم گرفتیم با شعار " محلمون پاکه ، پاک نگهش می‌داریم" این طرح را آغاز کنیم.

طرح سمپاشی و ضدعفونی کردن بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء  شروع می‌شود. خودروهایی که در طول روز در معرض ویروس قرار می‌گیرند را ضدعفونی کنیم تا برای یک روز کاری دیگر تمیز بوده و  مشکلی پیش نیاد

وی ادامه داد: ما با تقسیم‌بندی و تشکیل گروه‌های دو  نفره می‌خواهیم  در  یک ‌شب کل حوزه استحفاظی پایگاه را تحت پوشش قرار داده و ضدعفونی کنیم و این روزها هشتمین روز اجرای این طرح است.

مردم به خوبی استقبال می کنند

نظام با اشاره به استقبال گسترده مردم محل از کار بسیجیان پایگاه خاطرنشان کرد: عموم مردم محل سجادیه جنوبی و محله‌های اطراف استقبال بسیار خوبی از این طرح دارند به طوری که اگر یک شب در محل نباشیم همسایگان و اهل محل پیگیر بوده و علت را جویا می‌شوند. کسبه محل و همسایگان نسبت به دوستان بسیجی لطف دارند و در برخی موارد نیز کمک حال ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در طول سال گفت: پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی( ع) در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی، دینی و اردویی متناسب با سن و سال و روحیه اعضای پایگاه برگزار می‌کند.

 

لطفا در خانه بمانید

این بسیجی فعال با اشاره به اینکه بسیجیان در این شرایط به عنوان یاوران بهداشت در کنار جامعه پزشکی و پرستاری هستند خاطرنشان کرد: همه ما باید به نوبه خود  در کنار تیم پزشکی بوده و به توصیه‌های بهداشتی آنها گوش کرده و عمل کنیم. لطفا  این روزها در خانه بمانید چرا که خانه امن‌ترین و بهترین مکان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است. هر چقدر در خانه بوده و توصیه‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان رعایت شود به همان اندازه زودتر و بهتر می‌توان از انتشار و گسترش ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول