اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب معارض سوری: در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنیم

یک حزب معارض سوری خواستار حضور همه احزاب مخالف دولت سوریه در انتخابات پارلمانی پیش رو شد.

حزب معارض سوری: در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاتح جاموس» رهبر جریان «طریق التغییر السلمی» (مسیر تغییر مسالمت‌آمیز) در بیانیه‌ای از گروههای معارض داخلی سوریه خواست تا در انتخابات پارلمانی این کشور حضور یافته و لیست انتخاباتی و برنامه بدهند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که شرکت در انتخابات از سوی مجموعه‌ها، گروهها و شخصیت‌هایی که خود را «معارض جدی، ملی و داخلی» می‌دانند، یک گزینه «ضروری» و «صحیح» است.

این گروه معارض سوری سپس خواستار ارائه لیست و برنامه واحد تحت عنوان «معارضان ملی داخلی» شد و از گروههای معارض خواست تا برای رسیدن به یک لیست و برنامه مشترک به گفت‌وگو با یکدیگر بنشینند.

رهبر جریان «طریق التغییر السلمی» سپس پیشنهادات خود را مبنی بر ترسیم روح کلی برنامه‌ها از این قبیل اعلام کرد:

- رهبران معارضان ملی داخلی باید به طور مطلق از مقاومت مردمی علیه اشغالگری خارجی آمریکایی، ترکی و صهیونیستی حمایت کرده و ضمن پشتیبانی از ارتش عربی سوریه و حفظ کشور و حکومت سوریه، جبهه وسیعی را علیه اشغالگران تشکیل دهند.

- مقاومت علیه تندروهای فاشیسم و همپیمانشان و شکست آن‌ها

-تغییر دموکراتیک و ریشه‌ای و همه جانبه طی یک روند مسالمت‌آمیز و تدریجی و بر پایه گفت‌و‌گوی ملی میان طرف‌های معارض داخلی با حکومت و هوادارانش

این حزب سیاسی سپس از شخصیت‌ها و گروههای سیاسی که خود را معارض ملی داخلی می‌دانند خواست تا پیش از پایان مهلت ثبت نام، نامزدی خود را اعلام کرده و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند.

جریان «طریق التغییر السلمی» در فوریه ۲۰۱۲ به رهبری «فاتح جاموس» از رهبران سابق حزب سوسیالیست کار تشکیل شد.

بشار اسد سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که انتخابات پارلمانی سوریه قرار است روز ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ) برگزار شود. ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نیز از پنجشنبه هفته گذشته به مدت یک هفته آغاز شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول