اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه انتقاد فلسطینی‌ها از آل سعود؛ عربستان در حال مبارزه با مدافعان قدس است

گروه‌های فلسطینی در ادامه واکنش به بازداشت و محاکمه اعضای حماس در عربستان اعلام کردند، این اقدام نشانه محبت نظام سعودی به رهبری «محمد بن سلمان» به رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

ادامه انتقاد فلسطینی‌ها از آل سعود؛ عربستان در حال مبارزه با مدافعان قدس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) حدود ۶۰ فلسطینی را بازداشت و هفته جاری محاکمه آنها را در کنار اردنی‌های دستگیر شده را آغاز کرد.

در میان بازداشت‌شدگان فلسطینی «محمد الخضری» مسؤول سابق روابط حماس و سعودی و پسرش «هانی» و «ابوعبیده الآغا» از تاجران فلسطینی در عربستان دیده می‌شوند. عربستان به این افراد اتهاماتی مانند «وابستگی به نهاد تروریستی یا حمایت از آن» زده است.

اعتراضات به این اقدام عربستان همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش‌ها «علی برکه» عضو روابط عمومی جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه «المسیره» گفت: ما جنبشی مقاومتی هستیم و عربستان امروز درحال مبارزه با کسانی است که از قدس دفاع می‌کنند.

 وی ادامه داد: تماسی مستقیم با دستگاه اطلاعات سعودی برقرار و گفته شد مساله آزادی بازداشتی های حماس بالاتر از اختیاراتش است. طرف‌های عربی را برای حل این موضوع واسطه کردیم اما با خبر محاکمه بازداشتی ها غافلگیر شدیم.

حماس دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای این موضوع را به شدت محکوم و اتهامات وارد شده به فلسطینی‌ها را باطل خواند.

«رمزی رباح» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در گفت و گو با شبکه المیادین، بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان را اقدامی افراط‌گرایانه خواند و گفت، این موضوع منجر به نگرانی در محافل فلسطینی شده است.

وی ادامه داد، سازمان‌های حقوقی در این موضوع میانجیگری کرده‌اند اما هیچ توضیحی از سوی دولت سعودی درباره دلایل آن ارائه نشده است . بازداشتی ها اجازه تماس با خانواده یا وکلا را ندارند.

رباح ضمن اعلام اینکه برخی بازداشتی‌ها سالهاست در عربستان زندگی می‌کنند ، خواستار آزادی آنها شد.

«مصطفی الصواف» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در همین زمینه به «الخلیج آنلاین» گفت: محاکمه بازداشتی‌های فلسطینی نشانه محبت نظام سعودی به رهبری «محمد بن سلمان» به دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهوست.

وی تاکید کرد، این محاکمه چهره واقعی سعودی را نشان داد، بازداشتی‌ها گناهی جز جمع آوری مال برای فلسطین و ملت آن ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول