اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اخذ عوارض طبق پیمایش در آزادراه تهران- ساوه اجرایی شد

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها گفت: در راستای رعایت عدالت اجتماعی، سیستم اخذ عوارض آزادراهی بر اساس مسیر طی شده در آزادراه تهران- ساوه اجرایی شد.

اخذ عوارض طبق پیمایش در آزادراه تهران- ساوه اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بهنام داودی از آغاز سیستم اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران - ساوه خبر داد. 

وی گفت: به دنبال راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور و رعایت عدالت اجتماعی پرداخت عوارض بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه به عنوان اولین آزادراه در کشور اجرایی شد.

‌‎وی در مورد این طرح اعلام کرد: در این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می‌شود.

داودی افزود: این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی‌کنند.

‌‎وی ادامه داد: پنج دروازده مشخص شده است و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده‌ها محاسبه می‌شود.
‌‎مدیرکل بهره برداری آزادراه ها از اجرایی شدن این طرح از بامداد 18 اسفند ماه در این آزادراه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا آزادراه کرج- قزوین نیز به زودی به این سیستم مجهز شود.

‌‎وی اجرایی شدن این طرح را اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: به زودی تمام آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.

‌‎ داودی اخذ عوارض در منطقه یک آزادراه تهران- شمال را نیز به نوعی در راستای همین طرح دانست و گفت: نرخ عوارض عبور از این آزادراه نیز از شنبه تا چهارشنبه نسبت به پایان هفته تا جمعه شب متفاوت است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول