اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتب‌ درسی سال آینده ابلاغ شد

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 1400-1399 را ابلاغ کرد.

شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتب‌ درسی سال آینده ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 1400-1399 را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس در راستای توسعه دولت الکترونیک و به‌منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرایند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1399 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانهwww.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی انجام می‌شود و کتاب‌های درسی نیز بر اساس سفارش‌ها ثبت‌شده در سامانه توزیع می‌شود.

در بخشی از این شیوه‌نامه آمده است:

با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام می‌شود، مدارس می‌بایست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سناد به‌روزرسانی و در اولین فرصت دانش آموزان را برای سال تحصیلی 1400-1399 ثبت‌نام نمایند.

مدیران مدارس باید از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیاء آنان به کافی‌نت برای سفارش انفرادی پرهیز نمایند.

در صورت تمایل دانش آموزان و اولیاء آن‌ها می‌توانند از طریق سامانه مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آن‌ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز است.

-بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمت‌های پشت جلد کتاب (ثبت‌شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی 1400-1399 را می‌توانید دانلود کنید:   کتاب درسی   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول