اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گزارش دانشجویان بسیجی از رصد 200 داروخانه/ آخرین وضعیت اقلام بهداشتی در سطح اصفهان

قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با بررسی 200 داروخانه سطح شهر اصفهان و برخی شهرستان‌ها وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز را بررسی و توصیه‌هایی را به مردم و مسؤولان ارائه کرد.

گزارش دانشجویان بسیجی از رصد 200 داروخانه/ آخرین وضعیت اقلام بهداشتی در سطح اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان پس از بازرسی نامحسوس از بیش از ۲۰۰ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ بیانیه‌ای در رابطه با شیوع این ویروس خطاب به وزیر بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیران داروخانه‌هل و مردم استان اصفهان صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

۱- مردم عزیز و شریف اصفهان، در جریان باشید که بازرسی فرزندان شما در قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان در پوشش افراد معمولی و خریدار از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان دهنده این موضوع است که از ۴ قلم کالای پر مصرف مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است.

بازرسی انجام شده از ۲۱۶ داروخانه در سطح ۱۳ منطقه شهر اصفهان و شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شاهین‌شهر، نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۲۴ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۱۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۲۸.۴ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۲۰ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضد عفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۲۱ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهرهای اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به ۶ داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه نمایند.

و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست. توجه داشته باشید که به طور متوسط، طبق آمار، ما کمترین اقلام در داروخانه‌های متصل به درمانگاه‌ها و بیشترین اقلام در داروخانه‌های محلی قابل دسترس است.

۲- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دیگر نهادهای مسؤول در امر تولید و نظارت بر امور بهداشتی و توزیعی اقلام پرمصرف کرونا باید توجه داشته باشند که بازرسی‌های ما نشان دهنده فعالیت برخی سودجویان در بازار توزیع است که برخی آن را به شکل گران‌فروشی و برخی نیز به صورت عرضه موارد دست‌ساز غیر بهداشتی و فاقد سیب سلامت و یا علامت استاندارد ایران، گزارش کرده‌اند. لازم است مردم شریف ایران دقیقا در جریان قرار گیرند که چه کالایی را به چه قیمتی و با چه مشخصاتی باید خریداری نمایند. لازم به ذکر است عدم توجیه دقیق مردم و نظارت دقیق بر نحوه ارائه محصولات در داروخانه‌ها، می‌تواند غیر از ایجاد ضررهای مالی، ضرر‌هایی قابل توجهی نیز به سلامتی مردم شریف ایران در اثر مصرف کالاهای غیر مجاز وارد نماید.

۳- ضمن تشکر از مسؤولان و صاحبان محترم داروخانه‌ها که همراه دیگر خادمین مردم در بحث بهداشت و سلامت، این روزها، مجاهدانه و سخت کوشانه به خدمت به مردم عزیز ایران مشغول‌اند، به صاحبان و مسئولین فنی داروخانه‌های متخلف هشدار داده می‌شود که ناظران نامحسوس، به صورت روزانه، اوضاع ارائه محصولات پر مصرف در موضوع کرونا را رصد و به نهادهای متولی، گزارش می‌نمایند و هیچ‌گونه احتکار، گران‌فروشی، عرضه محولات غیر بهداشتی و نامتعارف و حتی بی‌احترامی در برخوردها، از چشم دانشجویان انقلابی استان اصفهان دور نمی‌ماند و همه موارد، روزانه و برخط به نهاد‌های قانونی و اطلاعاتی گزارش شده و تا برخورد قانونی، پیگیری می‌شود.

۴- مردم عزیز ایران در جریان باشند که بسیاری از کالاهای توقیفی در حال ورود به بازار است، بسیاری از تولیدی‌های صنعتی و خانگی به راه افتاده، کارشان روی غلطک افتاده و محصولاتشان در حال ورود به بازار است، برخی انسان‌های سودجویی که بدون توجه به اوضاع همشریانشان، اقدام به خرید های چندهزار تایی اقلام پرمصرف کرونا و احتکار خانگی این اقلام داشته‌اند، این کار را کرده‌اند و دیگر نیازی به احتکار از ترس قحطی این اقلام! ندارند و در مجموع شرایط نشان دهنده آن است که در روزهای آتی با افزایش عرضه و کاهش تقاضا و افزایش نظارت نهادهای قانونی، هم قیمت برخی از این کالاها واقعی خواهد شد و هم ارائه و تهیه آن راحت تر خواهد گشت.

۵- به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، گزارش بازرسان ما حاکی از تلاش و مجاهدت کادر درمان و سلامت کشور برای شکست کروناست و به لطف خدا به زودی این ویروس منحوس نیز مغلوب عزم و توان مردم عزیز ایران خواهد شد. گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا در استان اصفهان، به زودی و در روزهای آینده، به محضر مرد عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول