اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

«والنسیای جیرفت» بلای جان پرتقال فارس شد

مهمترین دلیلی که پیش تر و در سال های گذشته برای تامین پرتقال والنسیای فارس مطرح می شد، فارغ از ذائقه شهروندان، حمایت از محصول باغداران استان در مقابل پرتقال تولیدی دیگر نقاط کشور بود.

«والنسیای جیرفت» بلای جان پرتقال فارس شد

به گزارش خبرگزاری فارس، اگرچه ویروس منحوس کرونا، ۱۰ روز مانده به سال جدید، حال و حواسی برای استقبال از عید نوروز نگذاشته است اما نباید و نمی توان از برنامه ها و بایدهایی که در شرایط عادی برای شب عید وجود داشت، غافل شد.

از جمله مهمترین موضوعاتی که در آستانه عید نوروز بسیار برجسته می نمود، اوضاع و احوال بازار است، همان که این روزها حالش خوش نیست، کرونا گرفته و نفسش به شماره افتاده است.

از مهمترین موضوعات بازار، میوه شب عید، شامل پرتقال و سیب بود که به اذعان مدیران مربوطه، کار خرید و ذخیره سازی آن از چند ماه پیش در استان فارس آغاز شده است.

اگرچه به ظاهر سیب درختی از محصولات استان فارس تامین شده است، اما پرتقال شب عید، «والنسیای فارس» را قابل ندانسته و متولیان تأمین پرتقال شب عید استان، «والنسیای جیرفت» در دستور کار قرار داده اند.

اگرچه تنظیم بازار میوه شب عید بر اساس تصمیم دولت، از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد، اما در استان فارس این واگذاری صرفا بر روی کاغذ بود و مباشر تأمین میوه شب عید همچون سال گذشته بر عهده تعاون روستایی استان فارس قرار گرفت.

سال گذشته، «والنسیای استان» زینت بخش دید و بازدیدهای عیدانه فارسی ها بود اما امسال این موضوع محقق نمی شود، نه فقط به خاطر ویروس منحوس کرونا، که نبود «والنسیای فارس» در سبد برنامه تنظیم بازار استان عامل مؤکد این کمبود است.

حال این پرسش فراروی مخاطب فهیم قرار می گیرد که وقتی شرایط تأمین پرتقال استان -به معنایی دقیق تر «مباشر»- نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است، چرا «والنسیای فارس» سهمی در سبد تنظیم بازار استان ندارد؟

آیا اشکال در مدیریت تهیه و تأمین میوه (پرتقال) شب عید بوده است؟ آیا انتفاعی در تهیه پرتقال تنظیم بازار فارس از استانی دیگر برای گروهی خاص که پیش تر نیز متولی تامین میوه تنظیم بازار بوده اند، وجود دارد؟ آیا وجود نسبت فامیلی برخی مدیران استانی و رودربایستی های بین دستگاهی عاملی در بی توجهی به چگونگی پرتقال شب عید شده است؟ آیا و علت های دیگر که پیام خوبی در خصوص سیاستگذاری اقتصاد به بیرون صادر نمی کند.

پیش تر خبرگزاری فارس نسبت به لنگ زدن چرخ سیاستگذاری اقتصاد استان فارس مطلبی را تحریر و منتشر کرد که تکه های آینده، پازل های این مدعا را هر چه بیشتر به اثبات می رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول