اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال ۱۴۵۰ هکتار درختکاری در سطح استان کردستان انجام شده است

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون یک هزار و چهارصدو پنجاه هکتار درخت‌کاری در سطح استان انجام شده است.

امسال ۱۴۵۰ هکتار درختکاری در سطح استان کردستان انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سعدی نقشبندی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که با حضور اکثر مدیران استانی در دامنه کوه آبیدر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: طرح درختکاری که امروز در ضلع جنوبی پارک کودک سنندج شاهد افتتاح آن هستیم در پنج هکتار و با یک‌هزار و بیست چاله  عملی می‌شود.

وی افزود: چاله‌هایی که برای کاشت درخت کنده شده است اکثرا به صورت هلالی و در قسمت‌های شیب‌دار به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب‌های فصلی و ذخیره آب کاربرد اساسی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون یک هزار و ۴۵۰ هکتار درختکاری در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: درختکاری ورودی و خروجی شهر‌ها را نیز در دست اقدام داریم که امیدواریم با هماهنگی‌های مناسب در آینده‌ای بسیار نزدیک این طرح را نیز عملی کنیم.

نقشبندی تصریح کرد: نهال‌هایی که امروز کاشته می‌شود بیشتر نهال‌هایی بومی و سازگار با آب‌ و هوای سنندج است و بیشتر آنها پهن‌برگ‌هایی از جمله درخت بادام تلخ، ارغوان، سنجد و گلابی وحشی است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان در پایان اظهار کرد: تعدادی هم درخت سرو برای اتصال به درخت‌های سرو حسن‌آباد سنندج امروز کاشته می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول