اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ویروس کرونا فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی جمهوری چک را متوقف کرد

نخست وزیر جمهوری چک از تعطیلی تمام مراکز آموزشی و برگزار نشدن مراسم ورزشی و فرهنگی این کشور از بیم شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ویروس کرونا فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی جمهوری چک را متوقف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر جمهوری چک روز سه‌شنبه از تعطیلی تمام مدارس و دانشگاه‌های این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته وبگاه «ریمیکس»، «آندره بابیش» نخست وزیر جمهوری چک این تصمیم را بعد از نشست با شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد. به گفته نخست وزیر جمهوری چک، برگزاری هرگونه تجمع بیش از ۱۰۰ نفر در این کشور ممنوع اعلام شده است. نخست وزیر جمهوری چک اعلام کرده که ممنوعیت برگزاری تجمعات شامل تمامی موارد ورزشی، فرهنگی و مذهبی می شود.

روز گذشته اولین نمونه مثبت ویروس کرونا بدون منشاء مشخصی در یک راننده تاکسی اهل «پراگ» پایتخت جمهوری چک مشاهده شد.

جمهوری چک در مرحله کنونی قصد تعطیلی یک تا دو هفته ای مراکز آموزشی خود را دارد و اعلام کرده که وضعیت را به طور مستمر بررسی می کند.

به نوشته این وبگاه، هم اینک ۴۰ مورد تایید شده به کرونا در این کشور وجود دارد و شورای امنیت ملی جمهوری چک قصد خرید ۱۰۰ هزار کیت سنجش کرونا دارد که در ۲۹ دقیقه فرد مبتلا را شناسایی می‌کند. قرار است در ابتدا این کیت‌ها برای سنجش مسافران در مرزها و مبادی ورودی این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول