اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تنها راه اطمینان از آلوده نبودن نان به ویروس کرونا، حرارت دادن مجدد آن است

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: اگر نان خریداری شده و حمل شده به منزل آلوده باشد، برای اطمینان از سلامت آن باید بدانیم، نان قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن ندارد، پس تنها راه اطمینان از اینکه نان فاقد آلودگی است، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

تنها راه اطمینان از آلوده نبودن نان به ویروس کرونا، حرارت دادن مجدد آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به تمام واحدهای نانوایی برای حفظ بهداشت کارکنان و مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: در اکثر نانوایی‌ها به جز فردی که نان را از تنور درآورده و در اختیار مردم قرار می‌دهد، فردی برای گرفتن پول باید مستقر شود تا مثل قبل نباشد که یک نفر هم پول بگیرد و هم نان را به مردم بدهد.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید بهداشت فردی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رعایت بهداشت فردی، نخستین گام در پیشگیری

مسؤول مرکز بهداشت شهرستان قزوین، مهمترین نکات بهداشتی ضروری در نانوایی‌ها را استفاده  از ماسک و کلاه مناسب دانست و افزود: کارگران مُکرر دست‌های خود را بشویند و از علائم شایع ویروس کرونا آگاه باشند و در صورت داشتن علائم بیماری هرگز در نانوایی حضور پیدا نکنند.

این مسؤول تآکید کرد: مردم باید تا حد ممکن برای پرداخت هزینه نان از جابجایی پول نقد خودداری و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

مهرعلیان، به مردم توصیه کرد باید قبل از مراجعه به نانوایی حتما با خود کیسه یا سفره برای جابجایی نانی که می‌خرید به همراه داشته باشید تا نان تازه در مجاورت آلودگی‌های احتمالی قرار نگیرد.

وی توصیه کرد: از منتظر ماندن در واحد‌های نانوایی و پهن کردن نان برای خنک شدن در میز نانوایی جداً خودداری کنید و از بریدن و خُرد کردن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که معمولاً در نانوائی‌ها وجود دارد پرهیز شود، اگر از نایلون برای حمل نان به منزل استفاده می شود آن را داخل خانه نبرید و پس از خارج کردن نان آن را دور بیاندازید.

حرارت دادن نان، سلامت نان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد: اگر نان خریداری شده و حمل شده به منزل آلوده باشد، برای اطمینان از سلامت آن باید بدانیم، نان قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن ندارد، پس تنها راه اطمینان از اینکه نان فاقد آلودگی است، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

مهرعلیان، در پایان یادآور شد: در صورت وجود افراد شاغل در نانوائی‌ها که مشکوک به ناقل بودن و یا علائم بیماری است، مراتب را در این وضعیت به مراجع ذیربط  و یا سامانه" 190" اطلاع دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول