اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم پادشاه بلژیک کرد

غلامحسین دهقانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بروکسل استوارنامه خود را تقدیم پادشاه بلژیک کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم پادشاه بلژیک کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «غلامحسین دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ طی مراسمی در کاخ پادشاهی بلژیک با «فیلیپ لئوپولد لوئی» پادشاه این کشور دیدار و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیام دوستی حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و آمادگی کامل دولت ایران را برای توسعه روابط با کشور بلژیک در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی، علمی و پارلمانی و مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

پادشاه بلژیک ضمن ابراز احترام متقابل به حسن روحانی رئیس جمهور، از اینکه مردم ایران با ویروس کرونا و مشکلات دیگر مواجه هستند ابراز تاسف کرد.

وی از توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه‌های ممکن استقبال و اعلام آمادگی کرد در زمینه توسعه مناسبات کمک کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پادشاه بلژیک را در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام و ضرورت عمل به تعهدات توسط همه طرف‌های این توافق و نیز اقدامات کشورمان برای تامین صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه قرار داد. 

 دهقانی هم اکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و سفیر آکردیته ایران در لوکزامبورگ نیز است.

وی پیش از تصدی به این سمت عهده‌دار معاونت امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه بود، به جای «پیمان سعادت» عهده‌دار این سمت شده است.

دهقانی سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در بروکسل با خانم «فرانس شونه» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرده بود.

‌‎دهقانی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله مدیرکل امور سیاسی بین المللی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده داشته است.

پس از تصدی غلامحسین دهقانی به این سمت، «محسن بهاروند» دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا به جای او عهده دار معاونت امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول