اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ورود به نجف هم ممنوع شد/ لغو سفر به عتبات تا پایان سال جاری

پس از متوقف شدن ورود به کربلا از هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود به نجف اشرف هم ممنوع شد و با این روند به نظر می‌رسد سفر به عتبات تا پایان امسال برقرار نمی‌شود.

ورود به نجف هم ممنوع شد/ لغو سفر به عتبات تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در پی شیوع کرونا در عراق به ویژه بغداد، استاندار نجف طی اطلاعیه‌ای از ممنوعیت ورود به این استان به مدت یک هفته خبر داد.

بر همین اساس، از امروز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه تا ۲۸ اسفندماه ورود به شهر نجف امکان‌پذیر نیست و تنها افراد بومی می‌توانند وارد نجف شوند. 

پیش از این استاندار کربلا ورود به کربلا را متوقف کرده بود، اما با توجه به ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع) و‌ برپایی جشن میلاد آن حضرت در حرم علوی با حضور زائران شهرها و کشورهای مختلف، امکان توقف ورود به نجف اشرف از اوایل هفته جاری وجود نداشت. 

به نظر می‌رسد با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه و با وجود اعلام برخی منابع درباره بازگشایی مرز مهران از ۲۴ اسفندماه، به منظور مهار این ویروس تا پایان سال جاری امکان برقراری سفر به عتبات وجود ندارد. این امر در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت سفرهای نوروزی به عتبات از ۲۴ اسفندماه قرار بود آغاز شود.

به گزارش فارس، از اوایل اسفندماه سفر به عتبات با شیوع ویروس کرونا در منطقه متوقف شد و سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از مذاکرات به منظور برقراری و تعلیق این سفرها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول