علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف رازهای عمق ماه با ماه نورد چین

ماه نورد پیشرفته چین به نام یوتو 2 به دانشمندان کمک کرده تا رازهای عمق نیمه تاریک ماه را کشف کنند و اطلاعات بیشتری در مورد تنها قمر زمین به دست آورند.

کشف رازهای عمق ماه با ماه نورد چین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، این ماه نورد اطلاعات ارزشمندی در مورد برخورد شهاب سنگ ها و سیارک ها با کره ماه و سابقه فعالیت های آتشفشانی در سطح ماه جمع آوری کرده و سیر تکامل این قمر زمین را بر مبنای علم زمین شناسی تا حد زیادی مشخص کرده است.

ماه نورد چین در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ در دهانه فون کارمن در منطقه ای نزدیک به قطب جنوب چین و در نیمه تاریک ماه که هرگز از روی زمین قابل مشاهده نیست، فرود آمد. این ماه نورد از یک سیستم راداری پیشرفته برای بررسی وضعیت عمق کره ماه استفاده می کند.

این دستگاه تا به حال با ارسال امواجی به عمق ۴۰ متری ماه در مجرای فرکانسی ۵۰۰ مگاهرتز اطلاعات ارزشمندی را از زیر سطح تنها قمر زمین برای محققان چینی ارسال کرده است. ماه نورد یادشده همچنین تصاویر باکیفیتی را از نیمه تاریک ماه برای ایستگاه زمینی چین فرستاده که محققان در حال تحقیق بر روی آن هستند.