اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نگرانی مردم از وضعیت نانوایی‌ها/تدابیر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود وضعیت بهداشت خبازان

مردم از وضعیت بهداشتی در نانوایی‌ها نگران هستند و خواستار پیگیری رسانه‌ها در این زمینه شدند.

نگرانی مردم از وضعیت نانوایی‌ها/تدابیر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود وضعیت بهداشت خبازان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حالا که ویروس کرونا به عنوان میهمان ناخوانده به سرعت در حال انتشار است لازم است نکاتی در اولویت باشد تا هر چه سریعتر این ویروس را شکست دهیم.

علاوه بر نکات بهداشتی که در چند هفته اخیر از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی بارها منتشر شده موارد دیگری است که دغدغه مردم شده است.

نانوایی‌ها یکی از آن مکان‌هایی است که رعایت نکات بهداشتی مورد توجه باشد. مردم تا حدودی از عدم رعایت نکات بهداشتی در این مکان‌ها نگران هستند.

شهروندان یاسوجی این نکات را ارسال کردند که در اغلب نانوایی‌ها یک فرد پول را می‌گیرد و همان فرد تان را تحویل می‌دهد و نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و به شدت در این خصوص دغدغه دارند.

 

اما معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این نگرانی مردم پاسخ داده و با بیان اینکه بهداشت نانوایی‌های کهگیلویه و بویراحمد به صورت روزانه رصد می‌شود، گفت: نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در  نانوایی‌های استان برای مقابله با این ویروس بیش از گذشته و با جدیت دنبال می شود، تمامی نانواداران موظف شدند میز جلوی نانوایی خود را بعد از اتمام کار به درون واحد صنفی منتقل کنند.

وی بیان کرد: اگر این امکان وجود نداشته باشد صفحه روی میز به صورت متحرک طراحی که انتقال و جابه.جایی آن به داخل نانوایی پس از اتمام کار امکان پذیر باشد.

این مسوول بیان کرد: جهت رعایت مسائل بهداشتی در تمامی نانواها یک نفر فروشنده صرفا جهت اخذ وجه و کارت بانکی بکار گرفته شود و به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد، ضمن اینکه انتظار می‌رود مردم استان برای خرید و فروش در حد امکان از تبادل وجه نقد خودداری کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگران نانوا خانه‌ها موظف به استفاده از ماسک، دستکش و لباس کار مناسب هستند، بیان کرد: برای این افراد شستشوی مکرر دست‌ها هر نیم ساعت یکبار با مواد شوینده و ضدعفونی ضروری است، همچنین تمام تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد باید به صورت روزانه قبل از شروع کار و در طول روز در حین کار جهت رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شوند.

وی ابراز کرد: کلیه کارکنان نانواخانه‌ها قبل و بعد از اتمام کار موظف به استحمام، شستشو و تعویض لباس کار خواهند بود.ورود هرگونه افراد متفرقه به داخل نانوایی به طور مطلق ممنوع است.

وی عنوان کرد: کلیه روسای اتحادیه نانوا خانه‌ها در شهرستان‌های ۸‌گانه استان موظفند در ۴۸ ساعت آینده نسبت به تامین ژل ضدعفونی کننده و آب ژاول جهت ضدعفونی  واحدهای خبازی به ادارات صمت و مرکز بهداشت شهرستان های مربوطه مراجعه و اقلام مورد نیاز را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: معاونت غذا و دارو موظف شد نسبت به تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده صنوف نانوا خانه‌های استان اقدام کند.

معاون اقتصادی استاندار گفت: حسن نظارت بر اجرای رعایت مسائل بهداشتی در نانواخانه های استان بر عهده مراکز بهداشتی شهرستان های ۸ گانه استان است.

وی عنوان کرد: کلیه دستگاه‌های عضو کمیسیون آرد و نان موظف هستند به محض مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و ادارات صمت در  شهرستان های تابعه اعلام تا تصمیمات قانونی اتخاذ شود.

صمیمی‌دوست نظارت بر صنوف خبازان را شامل نماینده صمت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی،  رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان تابعه و نماینده فرمانداران برشمرد و گفت: این افراد موظفند به صورت روزانه نسبت به بازرسی از واحدهای خبازی اقدام کرده و نتیجه عملکرد خود در شهرستان های ۸ گانه را به فرمانداران و رئیس صمت شهرستان‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول