اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان بار دیگر به سوریه درباره ادلب هشدار داد

رئیس‌جمهور ترکیه در حالی که نیروهای کشورش به صورت غیرقانونی در بخش‌هایی از خاک سوریه به ویژه ادلب حضور دارند، امروز چهارشنبه بار دیگر علیه دمشق لفاظی کرد.

اردوغان بار دیگر به سوریه درباره ادلب هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و رهبر حزب حاکم «عدالت و توسعه» در جمع اعضای این حزب در آنکارا درباره تحولات ادلب سوریه و توافق اخیر ترکیه با روسیه صحبت کرد.

بنا بر گزارش «دیلی صاباح»، در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های ترکیه درباره تحولات ادلب حالا امروز چهارشنبه نوبت به رئیس‌جمهور این کشور رسید و او  در تجمع هم حزبی‌های خودش در آنکارا لفاظی‌هایش علیه دولت سوریه را تکرار کرده است.

رجب طیب اردوغان با دفاع از اقدامات ترکیه در سوریه و حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه‌ای در خاک سوریه مدعی شد: «با عملیات ترکیه رژیم سوریه بزرگترین ضربه را از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور دریافت کرد».

رئیس‌جمهور ترکیه و دیگر مقام‌های این کشور پیش از این هم آمارهایی درباره درگیری‌ها با نیروهای ارتش سوریه در ادلب و دیگر از مناطق منتشر کرده و از تلفات گسترده نیروهای سوری خبر داده بودند.

اردوغان در سخنرانی خود در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به توافق اخیر آنکارا با مسکو درباره ادلب هم اشاره کرد.

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۱۵ اسفندماه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در مسکو اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند اما از آن زمان گروه‌های تروریستی ده‌ها بار آتش‌بس در ادلب را نقض کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه بدون اشاره به نقض آتش‌بس در ادلب توسط گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا اعلام کرد که ترکیه از روسیه انتظار دارد به اجرایی شدن توافق دو کشور برای آتش بس در ادلب اقدام کند.

وی ضمن اتهام زنی به دولت بشار اسد درباره نقض توافق آتش‌بس در ادلب، سوریه را به انجام «ضربات سنگین‌تر» از آنچه قبلا از ترکیه دریافت کرده، تهدید کرد.

اردوغان  افزود: «اگر رژیم سوریه و روسیه در عمل به وعده‌هایشان درباره آتش بس ناکام بمانند، ما برای انجام اقدامات ضروری علیه آنها تردیدی به خود راه نخواهیم داد. در حال حاضر، امنیت مراکز دیدبانی در این منطقه بزرگ‌ترین اولویت ماست».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول