اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأتی‌ها موکب سلامت دایر کردند/ توزیع ۲ هزار ماسک رایگان بین مردم

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) گفت: این گروه جهادی موکب سلامت در تهران برپا کرده است و روزانه ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی رایگان میان مردم توزیع می‌کند.

هیأتی‌ها موکب سلامت دایر کردند/ توزیع ۲ هزار ماسک رایگان بین مردم

محمود مدینه نگاه، مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های مراجع و وزارت بهداشت این روزها، برگزاری جلسات در هیأت‌ها لغو شده است. براین اساس گروه‌ جهادی ما که وابسته به هیأت است، تصمیم گرفت برای مبارزه با این بیماری و کمک به مردم وارد میدان شود. 

برپایی موکب سلامت توسط هیأتی‌ها

وی با اشاره به اینکه موکب سلامت، ابتدای شهرک شهید محلاتی تهران برپا شده، تصریح کرد: در این موکب به صورت روزانه ماسک، محلول ضدعفونی و دستکش میان مردم توزیع می‌کنیم که تاکنون حدود ۲ هزار ماسک و دستکش و ۴۰۰ لیتر مایع ضدعفونی میان مردم به صورت رایگان توزیع شده است، زیرا متاسفانه این روزها دسترسی به این اقلام بسیار سخت است و تلاش داریم به این واسطه مشکل را برطرف کنیم.

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع) ادامه داد: همچنین مواد اولیه تولید ماسک را هم تهیه کردیم و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم تا در خانه، نیاز خود را با دوخت ماسک تأمین کنند.

تهیه اقلام بهداشتی برای ۳۰۰ خانواده نیازمند

مدینه‌نگاه گفت: از سوی دیگر در این موکب، کمک‌های نقدی مردم برای تهیه اقلام بهداشتی خانواده‌های نیازمند را دریافت می‌کنیم که بنا داریم به زودی بسته‌های بهداشتی و همچنین ارزاق را برای ۳۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شده هیأت که در بازه‌های زمانی و مناسبتی خاص به آن‌ها کمک‌رسانی داریم، تهیه کنیم.

ذبح قربانی به نیت سلامتی به امام زمان (عج)

مسئول گروه جهادی هیأت نورالرضا (ع)  افزود: جمع‌آوری نذورات برای سلامتی امام زمان (عج) نیز در این موکب انجام می‌شود که با مبالغ جمع‌آوری شده، گوسفند قربانی می‌شود و گوشت آن نیز در همین بسته‌های ارزاق به نیازمندان می‌رسد که تاکنون با کمک‌های مردمی، دو گوسفند قربانی شده است.

وی اضافه کرد: در این موکب تانکری از توزیع مایع ضدعفونی نیز تعبیه شده است تا مردم بتوانند با برداشت از آن، مواد لازم برای ضدعفونی منزل، محل کسب، سطوح عمومی و ... را در اختیار داشته باشند.

شروع کار موکب با قرائت زیارت عاشورا

مدینه‌نگاه با اشاره به ساعت کاری این موکب سلامت خاطرنشان کرد: این موکب عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ فعال است که بعد از اذان مغرب و عشاء برای سلامتی امام زمان (عج) و رفع بلا زیارت عاشورا را نیز قرائت می‌کنیم.

فیلمی از تلاش‌های این هیأتی‌ها را ببینید:

 

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول