اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد تند رهبر یک حزب ترکیه از اقدامات اردوغان

رهبر یکی از احزاب ترکیه ضمن انتقاد شدید از اقدامات رئیس‌جمهور این کشور پس از اهانت به هیات سیاسی ترکیه در روسیه، به اردوغان گفت «ننگ بر تو».

انتقاد تند رهبر یک حزب ترکیه از اقدامات اردوغان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «مرال آکشنر» رهبر حزب «خوب» در پارلمان ترکیه، با انتقاد شدید از اقدامات رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور پس از اهانت به هیات سیاسی ترکیه در روسیه، خطاب به او گفت «ننگ بر تو، ننگ بر تو» تو شرافت ما را پایمال کردی.

پیشتر،‌ رسانه‌های روسی با انتشار ویدیوهایی رئیس‌جمهور ترکیه و مسئولان همراه او را در حالی نشان دادند که به مدت طولانی کنار یکی از درهای کرملین منتظر رئیس‌جمهور روسیه بودند تا به آنها اجازه ورود داده شود تا جایی که اردوغان از انتظار خسته شد و بر روی یک صندلی نشست. موضوع تنها بدین جا ختم نشد،‌ هیئت همراه اردوغان بویژه «مولود چاووش اوغلو» وزیرخارجه این کشور که در هئیت همراه اردوغان حضور داشت، طی دیدار اردوغان و پوتین سر پا ایستاده بود.

در واکنش به این اتفاقات، رهبر حزب خوب دیدار اخیر رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روسش را «جهالت» خواند و گفت: «جهلی که در طول عملیات ادلب ادامه داشته است باری دیگر در دیدار اردوغان با پوتین تجلی یافت».

مرال آکشنر در ادامه با متهم کردن بشار اسد رئیس‌جمهو سوریه و روسیه اعلام می‌کند که آنها به توافق سوچی پایبند نبوده‌اند و ادامه می‌دهد «اما این ما بودیم که خواهان دیدار بودیم».

رهبر حزب خوب در ترکیه باری دیگر با متهم کردن رئیس‌جمهور روسیه و سوریه می‌گوید که آنها سربازان ترکیه را کشتند و در ادامه می‌افزاید: «اما این ما بودیم که به زیر پای پوتین رفتیم».

آکشنر در ادامه صحبت‌هایش توضیح می‌دهد: «روسیه و اسد در مسکو برنده شدند و این ما بودیم که یک گام به عقب بازگشتیم». او با خطاب قرار دادن اردوغان می‌گوید که ترک‌ها هیچگاه در تاریخ شرافت خود را نباخته‌اند و ادامه می‌دهد: «رفتی و راضی شدی که بر دَرِ [دیگران] منتظر بمانی حتی از پوتین برای اینکه تو را قبول کرد، تشکر کردی».

مرال آکشنر با طعنه به اردوغان می‌گوید «دوستت پوتین همه ما را رسوا کرد آنگاه که فیلم‌های منتظر ماندنت در مقابل دَر را به رسانه‌های روسی داد». او ادامه می‌دهد: «رفتی و شرافت ما را بر دَرِ [آنها] گذاشتی و بازگشتی».

آکشنر در ادامه با انتقاد اقدامات اردوغان می‌گوید که تو نمی‌توانی ما را بیش از این بی‌آبرو کنی. رهبر حزب خوب در ترکیه از اردوغان می‌پرسد که چطور توانستی از آنها تشکر کنی و در پایان با اشاره به ملت ترکیه می‌گوید که آنها را خوار کردی و می‌افزاید «ننگ بر تو،‌ ننگ بر تو».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول