اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هم‌حزبی پیشین اردوغان، آغاز به کار حزب خود را اعلام کرد

معاون پیشین نخست‌وزیری ترکیه امروز رسماٌ آغاز به کار حزب جدید خود را با شعار «ما آماده‌ایم» اعلام کرد.

هم‌حزبی پیشین اردوغان، آغاز به کار حزب خود را اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«علی باباجان» عضو پیشین حزب عدالت‌وتوسعه (حزب حاکم ترکیه) امروز رسماٌ حزب جدیدی به نام «حزب دموکراسی و ترقی» تاسیس کرد.

باباجان به عنوان هم‌حزبی پیشین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، که در زمان خدمت دولتی خود منصب‌های مختلفی از جمله معاون نخست‌وزیری و وزارت اقتصاد را در کارنامه دارد، امروز طی مراسمی در آنکارا از نام، نماد، شعار و برنامه حزب خود رونمایی کرد.

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با اشاره به شعار حزب دِوا (مخفف عبارت ترکی نام حزب)، یعنی «ما آماده هستیم»، گفت برنامه این حزب بر «تفکیک قوا، تاکید بر نظام پارلمانی و یافتن راهکاری برای پایان دادن به مشکل کُردها» استوار شده است.

وبگاه روزنامه «ملی» ترکیه درباره مکانی که برای رونمایی از حزب دموکراسی و پیشرفت انتخاب شده بود، نوشت: «جالب اینجاست که این هتل، در واقع جایی است که حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۰۱ در آن رونمایی و تاسیس شده بود».

این سیاستمدار ترکیه‌ای پیشتر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانایی مبارزه با اردوغان را دارد، گفته بود: «ما کاری به دیگران نداریم. البته پاسخ کسانی را که با ما کار داشته باشند می‌دهیم، اما بدون جنگ».

روند جدا شدن  هم‌حزبی‌های اردوغان و تاسیس حزب جدید در حالی ادامه دارد که چند ماه پیش نیز «احمد داووداوغلو» نخست‌وزیر پیشین ترکیه حزب جدیدی به نام «آینده» را تاسیس کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز اعضای پیشین حزب حاکم ترکیه درباره کاهش محبوبیت این حزب گفته بودند که عدالت‌وتوسعه فقط طی یک سال گذشته ۸۴۰ هزار نفر از اعضای خود را از دست داده و تداوم این ریزش چالشی برای رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول