اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کشف 121 میلیارد تومان اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا طی 8 روز

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به کشفیات کالاهای احتکار شده مورد نیاز برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا گفت: ارزش این کشفیات طی 8 روز معادل 121 میلیارد تومان است.

کشف 121 میلیارد تومان اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا طی 8 روز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش گفت: طی 8 روز گذشته و از 13 اسفند ماه بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استانی موفق به کشف 17 هزار لیترالکل، 527 هزار و 533 عدد ماسک‌های پزشکی، 219 هزار و 872 بسته دوعددی دستکش لاتکس، 28 هزار و 500 لیتر محلول ضد عفونی کننده و 629 هزار عدد ژل ضد عفونی؛ جمعا به ارزش 121 میلیارد تومان شده‌اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان افزود: در همین راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده است که اقلام بهداشتی کشف شده را بدون وقفه در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهند و صرفاً اسناد و پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شود.

وی ادامه داد: در این مدت 876 پرونده اختصاصاً برای کالاها و اقلام بهداشتی مورد نیاز که بازرسان ما و سازمانهای صمت کل کشور کشف کرده‌اند، تشکیل شده و کشفیات گشت مشترک نیز به این عدد اضافه می‌شود. 

تابش افزود: کل پرونده کشفیات به همراه کالای مربوطه به سازمان تعزیرات حکومتی تحویل داده شده است، اما در شرایط اضطراری فعلی به کمیته تامین و توزیع پیشنهاد داده‌ایم که خود کالای کشف شده، بدون طی فرآیند در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد و فقط اسناد تخلف و جرم فرایند قانونی لازم را طی کند تا بتوانیم در حداقل زمان ممکن این کالاها را در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با داشتن اختیارات شورای عالی امنیت ملی می تواند این دستورالعمل را برای مدت زمانی مشخص مصوب کند، البته این پیشنهاد فقط در پرونده های تعزیراتی نیست، بلکه این پیشنهاد را به گمرک، سازمان اموال تملیکی و مناطق ازاد و مناطق ویژه نیز ارایه کرده‌ایم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: وزارت صمت و سازمان حمایت از قبل هم در توزیع، تامین و نظارت اقلام بهداشتی دخالتی نداشت، اما بعد از جلسه اضطراری 5 اسفند ماه وزیر صمت، طی مکاتبه با سازمان غذا و دارو اعلام کردیم که در بحث نظارت و بازرسی با تمام توان در خدمت هستیم.

وی افزود: بعد از این مکاتبه از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد که در روند تولید و خروج 18 واحد تولید الکل نظارت از جانب ما صورت گیرد و علاوه بر آن از روز 11 اسفند ماه در 130 واحد تولید مواد ضد عفونی کننده و 5 قلم بهداشتی از جمله دستکش و ژل و ماسک و ... در سراسر کشور با استقرار بازرس مقیم، کالا را به شرکتهای پخش که سازمان غذا و دارو مشخص کرده بود، تحویل دادیم.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: همزمان با استقرار بازرسان مقیم در واحدهای تولید اقلام بهداشتی، رصد آمار تولید دقیق تر شده و به عنوان نمونه در تولید ماسک آمار ۴۲۵ هزار عدد ماسک در ۱۲ اسفند ماه به 776 هزار عدد در 20 اسفند ماه افزایش رسیده است که شاهد رشد ۷۹ درصدی در تولید این کالا بودیم و همچنین در الکل، تولید ۲۲۶ هزار لیتری در ۱۳ اسفند با رشد ۵۰ درصدی به ۳۴۴ هزار لیتر رسیده است.

به گفته وی علاوه بر آمار اعلام شده درگشت‌های مشترک با تعزیرات هم اقلام بهداشتی دیگری کشف شده که در آمار جداگانه ای اعلام می شود.

انتهای پیام/ ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول