اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست جدید شورای امنیت درباره یمن در سایه تداوم پیروزی‌های صنعاء

شورای امنیت سازمان ملل، امروز در سایه پیروزی‌های اخیر نیروهای صنعاء در مناطق شمالی یمن، نشست جدیدی درباره اوضاع این کشور برگزار می‌کند.

نشست جدید شورای امنیت درباره یمن در سایه تداوم پیروزی‌های صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل، امروز (پنج‌‌شنبه - ۱۲ مارس) نشست ماهیانه خود درباره یمن را برگزار می‌کند و «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، در این نشست دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گزارشی درباره ‌آخرین تحولات مربوط به  پرونده کمک‌های بشردوستانه در یمن و میزان پاسخگو بودن جنبش انصارالله به مطالبات سازمان ملل در این‌باره نیز ارائه خواهد شد.

به گفته منابع آگاه دیپلماتیک، گریفیتس که بتازگی از استان مأرب  بازدید و درباره تحولات مربوط به این استان ابراز بدبینی کرده، در نشست امروز شورای امنیت درباره یمن، به تحولات مأرب و پیشروی‌های انصارالله در این استان خواهد پرداخت.

وی که تمام تلاش خود را وقف توقف پیشروی نیروهای صنعا در این استان کرده، طی بیانیه‌ای پس از سفر به مأرب  بر ضرورت دور ماندن این استان از درگیری‌های جاری در یمن و اطمینان‌بخشی درباره  امنیت آن به عنوان پناهگاه آوارگان و ادامه روند آن برای توسعه و شکوفایی تاکید کرد.

 فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حالی بر ضرورت توقف نیروهای انصارالله در مناطق شمالی یمن تاکید دارد که در قبال نقشه نیروهای ائتلاف سعودی برای پیشروی به سوی صنعاء همواره سکوت کرده است.

این در حالی است که جرقه اولیه درگیری میان ارتش و کمیته مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های «نهم»، «الجوف» و «مأرب» از بیست و هشتم آذرماه زده شد که نیروهای ائتلاف سعودی بر خلاف آتش‌بسی که برقرار بود، به سمت مواضع نیروهای صنعاء در «جبل بیاض» پیشروی کردند و بخش‌های گسترده‌ای از آن را گرفتند تا به پایتخت حمله کنند، اما روز بعد، با پاتک شدید ارتش یمن و پیشروی گسترده آن روبه‌رو شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول