اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فاجعه «زیست محیطی» در سواحل یمن در پی طمع‌ورزی امارات

در پی طمع‌ورزی‌های امارات در جنوب یمن، سواحل «عدن» و «ابین» شاهد تلف شدن انواع ماهی‌ها به همراه انتشار بوی نامطبوع و تغییر رنگ آب به سبز است.

فاجعه «زیست محیطی» در سواحل یمن در پی طمع‌ورزی امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سواحل عدن و ابین در جنوب یمن شاهد یک فاجعه محیط زیستی واقعی است؛ امارات عربی متحده از «اشغالگری» خود در این مناطق سوءاستفاده کرده و هفت نقطه دریایی را برای عملیات اکتشاف نفت در «بحر العربی»، «خلیج عدن» و ساحل غربی مشخص کرده که از جمله آنها نقاطی در «رأس عمران» در نزدیکی «باب المندب» هستند.

بر اساس گزارش «العهد»، آلودگی دریایی در سواحل عدن و ابین پدیدار شده است. این سواحل طی روزهای گذشته به رنگ سبز درآمده، بوی بدی می‌دهد و شاهد تلف شدن ماهی‌هاست.

منابع محلی نیز اعلام کرده‌اند، انواع ماهی‌ها در اندازه و اشکال مختلف تلف شده و در سواحل ابین جمع شده‌اند.

بنا به این گزارش، امارات در حال حاضر بر مناطقی نفتی در آب‌‌های یمن مسلط است که ذخائر آن یازده میلیارد بشکه تخمین زده شده و بیش از چهار میلیارد بشکه آن با روش‌های سنتی قابل برداشت است.

«محمد الزبیری» وزیر شیلات دولت نجات ملی یمن سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد، آنچه در سواحل یمن رخ می‌دهد نشان دهنده وجود مواد شیمیایی و بیولوژیک در آب است و ائتلاف سعودی در این امر دخیل است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول