اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

1419 نفر در دوره‌های طرح امید شرکت کردند/ کاهش حجم ورودی پرونده‌ به محاکم قضائی استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی 11 ماهه نخست سال ۹۸ بیش از یک هزار و 400 نفر در سه دوره هور، مهاجر و هجرت شرکت کردند، گفت: این دوره‌ها ویژه مرتکبان جرایم خرد تعزیری، معتادان بهبودیافته و زندانیان عام است.

1419 نفر در دوره‌های طرح امید شرکت کردند/ کاهش حجم ورودی پرونده‌ به محاکم قضائی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی چهارمحال و بختیاری، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه طی 11 ماهه نخست سال ۹۸ بیش از یک هزار و 400 نفر در سه دوره هور، مهاجر و هجرت شرکت کردند، گفت: هرساله این طرح از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شده و این استان در سطح کشور دارای رتبه برتر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری افزود: دوره‌های طرح امید، 6 دوره هور، مهاجر، هجرت، مهر، فرزندان آفتاب و دوره‌های ویژه بسیجیان را شامل می‌شود، به طوری که هر دوره مخاطب خاص خود را دارد.

وی توضیح داد: دوره هور برای مرتکبان جرائم خُرد تعزیری 6 تا 8، دوره مهاجر برای معتادان بهبودیافته، دوره هجرت برای زندانیان عام، دوره فرزندان آفتاب برای سربازان، دوره مهر برای زوجین در آستانه جدایی و طلاق و دوره ویژه بسیجیان مختص بسیجیان است.

موسوی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با مساعدت برخی سازمان‌ها از جمله اداره زندان‌ها، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و ... دوره‌های طرح امید را به طور مستمر برگزار می‌کند، افزود: در 11 ماهه نخست امسال، تعداد یک هزار و 419 تن در سه دوره هور، مهاجر و هجرت شرکت کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری دوره هور(هویت و رفتار) را از جمله اقدامات مؤثر معاونت در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی دانست و خاطرنشان کرد: دوره هور یکی از دوره‌های تخصصی طرح امید (مدیریت مهارت و دانش رفتار) بوده که مختص مرتکبان جرائم خُرد تعزیری 6 تا 8 و معرفی‌شدگان از پلیس امنیت اخلاقی است.

وی ادامه داد: این دسته از افراد به جای معرفی به مراجع قضایی و اعمال مجازات در این طرح شرکت داده می‌شوند، طی 11 ماهه نخست سال 98، تعداد 466 تن در قالب 43 کلاس در دوره هور شرکت کردند.

موسوی دوره مهاجر و هجرت را تشریح و خاطرنشان کرد: در این مدت، تعداد 389 تن در قالب 22 کلاس در دوره مهاجر و تعداد 564 تن در قالب 32 کلاس در دوره هجرت شرکت کردند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول