اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرستاده سازمان ملل برای توقف آزادسازی مأرب به دیدار رهبر انصار الله رفت

فرستاده سازمان ملل در یمن که تحت فشار ائتلاف سعودی برای توقف پیشروی‌های نیروهای مسلح یمن در مأرب تلاش می‌کند روز پنجشنبه پس از رد درخواست وی برای دیدار با رئیس شورای عالی سیاسی یمن با رهبر جنبش انصار الله در صنعا دیدار کرد.

فرستاده سازمان ملل برای توقف آزادسازی مأرب به دیدار رهبر انصار الله رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شامگاه پنجشنبه با «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش «انصار الله» در صنعا دیدار کرد.

گریفیتس پس از دیدار با رهبر انصارالله این دیدار را سازنده توصیف کرد و گفت که با او درباره درگیری‌ها در استان الجوف و تشدید احتمالی تنش در استان مأرب بحث و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش شبکه المسیرهT گریفیتس به منظور میانجی‌گری برای توقف پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صنعا آمده است.

بر اساس این گزارش بزرگان قبایل مأرب در دیدار چند روز پیش خود با گریفیتس که به مأرب رفته بود درباره جنایات حزب الاصلاح حاکم بر این منطقه شاکی بودند و گفتند که این حزب مأرب را به زندان بزرگی برای زنان و مردان مبدل کرده و ثروت این استان را که متعلق به همه ملت یمن است به تاراج می‌برد.

شبکه المسیره همچنین گفت که «مهدی المشاط »رئیس شورای عالی سیاسی یمن حاضر به دیدار با گریفیتس نشده است  که این امر نشانه عزم قاطع صنعا برای آزادسازی مأرب است.

تصرف شهر الحزم مرکز استان الجوف توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نزدیک شدن آنها به مرزهای جنوب غربی عربستان تهدیدی جدی برای عمق خاک سعودی به حساب می‌رود که این امر ائتلاف سعودی را به تشدید حملاتش علیه مناطق مختلف واداشته است، زیرا استان الجوف سومین استان یمنی متصل به خاک عربستان پس از صعده و حجه است که به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چند هفته پیش هم مساحت گسترده‌ای از شهر کوهستانی «نهم» را که دروازه شرقی صنعا محسوب می‌شود به تسلط درآوردند و همچنین به شکلی سریع در حال پیشروی به سمت مرکز استان مأرب هستند.

«مأرب» آخرین و مهم‌ترین منطقه نفوذ اخوانی‌ها در جنوب شبه‌ جزیره عربی و یمن محسوب می‌شود و ائتلاف سعودی-اماراتی می‌تواند با مدیریت درگیری در این استان تا حد بسیار زیادی به هدف خود برسد.

در همین حال دولت نجات ملی یمن چند روز پیش هم در واکنش به فشار نماینده سازمان ملل برای توقف پیشروی نیروهای یمنی در مأرب گفت: آتش‌بس واقعی به معنای بازگشایی فرودگاه‌ها، رفع محاصره بندر (الحدیده) و شهر الدریهمی (در الحدیده)، پرداخت حقوق کارمندان و برخورداری ملت یمن از ثروت‌های نفتی و گازی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول