اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رهروان شهدا یاور سلامت شهر شفت/ هیئتی که به جنگ بیولوژیکی کرونا رفت

هیئت رهروان شهدا شفت با ضدعفونی معابر شهری به جنگ احتمالی بیولوژیکی کرونا رفت و یاری‌رسان سلامت شهری شد.

رهروان شهدا یاور سلامت شهر شفت/ هیئتی که به جنگ بیولوژیکی کرونا رفت

خبرگزاری فارس، شفت - هیئتشان دوهفته‌ای هست که تعطیل‌شده و ذکر و نجوای حسین (ع)، حسین (ع) گویانشان دیگر از بین کوچه بلند نمی‌شود و در کوی و برزن نیز حالشان را جویا شوید، ناخوش‌احوال هستند.

بیمار نیستند که هیئت نیایند؛ اما حال روحی‌شان نیز خوب نیست. به قول امروزی‌ها از اینکه سر به هیئت فرود نمی‌آورند، شارژ نیستند و آرام نیز نمی‌گیرند. گروه مجازی‌شان نیز دیگر خبری از اطلاعیه مراسم‌ها نمی‌خورد و عملاً حال‌وروزشان به‌هم‌خورده است.

منظورم، بچه‌های هیئت رهروان شهدای شفت است. این روزها خبری از دورهمی‌های چهارشنبه‌شان نیست؛ انگار بغضی گلویشان را گرفته و دنبال فرصتی هستند تا این عطش درونشان را یکجا تخلیه کنند و آبی بر تبی که در شهر به دلیل شیوع کرونا فراگرفته، بریزند.

هرچند دنیا کرونایی شده و در پی آن، هیئتشان نیز از جمعیت نوجوان و جوان خالی اما کار هیئتی و جهادی‌شان تعطیل نیست و به جهت مقابله با ویروس مهاجم و منحوس کووید ۱۹ دست‌به‌کار شده‌اند.

جوانان و نوجوانان فعال هیئت رهروان شهدا شفت در این روزها همچون گروه‌های جهادی و همیشه درصحنه به یاری مردم شتافته و خود را به کاروان سلامت رسانده‌اند.

 

 رهروانی‌ها با ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، عابر بانک‌ها، محل کسب و درآمد مردم و همچنین درب منازل، هیئت را به پایگاه سیار سلامت تبدیل کرده‌اند و قرار است طی روزهای آینده علاوه بر شهر شفت، شهر هم‌جوارشان را نیز از ویروس کرونا پاک و مبهوت کنند.

دیشب، هیئت با تشکیل گروه‌های گندزدا و ضدعفونی‌کننده، در خیابان‌های شهر ازجمله در معابر پرتردد نظیر بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی‌ها تلاش کردند تا بازویی برای حوزه سلامت شهر باشند و با استمرار فعالیت‌های سلامت‌محور و بهداشتی از ترافیک ورود بیمار به مراکز درمانی بکاهند.

هیئت و هیئتی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد

سامان قیصر نژاد، مسؤول هیئت رهروان شهدا شفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شفت می‌گوید «هیئتی هیچ‌گاه آرام نمی‌گیرد و هر جا که صدای ناله و پژواک کمک خواهی بلند شود، هیئتی خود را باید در میدان حاضر ببیند».

به گفته وی، هیئت ممکن است به دلیل عدم اجتماع افراد، طی مدت کوتاهی تشکیل نشود اما نمی‌تواند درب آن بسته، هیچ گره‌گشایی نداشته و نسبت به رویدادهای پیرامون بی‌تفاوت باشد بلکه هیئت باید با قرار گرفتن در کنار مردم و خدمت به آن‌ها که سیره عملی اولیای الهی نیز هست، فعالانه در جهت رفع هم‌وغم جامعه بکوشد.

البته باید گفت هیئت رهروان شهدای شفت، یکی از چند هیئت فعال، تشکل‌های انقلابی، گروه‌های مردم‌نهاد و خدماتی در این شهر است که در جنگ احتمالی بیولوژیک کنونی به میدان آمده و تمام دارایی خود را که نیروی انسانی مخلص و خدمت گذار است، فعال کرده است.

 

گفته می‌شود گروه‌های جهادی جوان و فعال شفت اعم از برداران و خواهران با دوختن ماسک‌های بهداشتی و توزیع آن‌ها در بین مردم به‌ویژه پاکبانان، کسبه و بازاریان و هم‌چنین رانندگان در تلاش هستند تا علاوه بر کاهش شیوع کرونا ویروس، از ابتلای مردمی که به‌ناچار و بیشتر در معرض بیماری هستند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول