اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

استریل تجهیزات پزشکی در مجتمع پژوهشی یزد شبانه‌روزی و رایگان شد

خط پرتودهی مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) در راستای حمایت از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا و با تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی، خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی را ۲۴ساعته ارائه می‌کند.

استریل تجهیزات پزشکی در مجتمع پژوهشی یزد شبانه‌روزی و رایگان شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس به نقل از اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی٬ خط پرتودهی مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) از روز پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸ در راستای پشتیبانی از اقدامات پیشگیری شیوع ویروس کرونا و با همت و تلاش کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران، کلیه خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را به صورت ۲۴ساعته ارائه خواهد کرد.
با توجه به نیاز مردم و جامعه پزشکی به ماسک و تجهیزات استریل شده در این روزهای حساس کشور، شتاب‌ دهنده الکترون یزد پس از تعمیرات اساسی و بازیابی و احیا، به منظور استریل کردن تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و ارائه خدمات در این حوزه به طور ۲۴ ساعته فعال شد.
براساس این گزارش٬ در اجرای وظایف و مسئولیت اجتماعی این سازمان، ارائه خدمات استیلیزاسیون به کلیه شرکت‌هایی که تجهیزات پزشکی و ماسک را در اختیار مردم و بیمارستان‌ها قرار می‌دهند تا شکست کامل ویروس کرونا (COVID-19)، به‌ صورت رایگان انجام خواهد شد.
فرآیند استریل در این مجتمع با روش تاباندن پرتو الکترون روی تجهیزات پزشکی برای نابودی میکروب‌ها و میکرواورگانیسم‌ها صورت می‌گیرد.
مجتمع پژوهشی ایران مرکزی (یزد) در سال ۱۳۷۶ وابسته به سازمان انرژی اتمی ایـران با هدف تحقیقات و کاربرد پرتوهای الکترون و ایکس حاصل از شتاب‌دهنده الکتـــرون، در استان یــزد و به منظور پرتودهی مواد غذایی و پزشکی با اهداف ذیل شـروع به کار کرد:
- تولید محصولات خاص پلیمری: مانند هیدروژل (با نام تجاری شفاژل)، بازیافت بیوتیل و لوله‌های قابل انقباض حرارتی.
- پرتودهی وسایل یک بار مصرف پزشکی به منظور استیلیزاسیون
- پرتودهی مواد غذایی به منظور کنترل انگل‌ها و عوامل بیماری‌زا و افزایش دوره انبارداری.
-استفاده از پرتوفرآوری در بهبود خواص مواد 
از دستاوردهای مهم این مجتمع در سال گذشته می‌توان به تولید جاذب بهداشتی و ژل سونوگرافی جهت رفع نیازهای مردم و انجام پروژه‌ تصفیه پساب‌های نساجی با روش پرتودهی الکترون اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول