اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مصرف ماسک در خراسان رضوی، دو و نیم برابر ظرفیت تولید استان است/ نیاز روزانه مراکز درمانی به70 هزار ماسک

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره اینکه مصرف ماسک در خراسان رضوی، دونیم برابر ظرفیت تولید در این استان است، گفت: در حال حاضر تنها در مراکز درمانی استان روزانه 50 هزار ماسک طبی مصرف می‌شود و این در حالی است که نیاز روزانه استان 70 هزار ماسک است.

مصرف ماسک در خراسان رضوی، دو و نیم برابر ظرفیت تولید استان است/ نیاز روزانه مراکز درمانی به70 هزار ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، علیرضا جوان بابیان اینکه  ظرفیت تولید اسمی ماسک در خراسان رضوی ۲۰ هزار عدد است، افزود:  دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در شرایط سخت باید کمبود ۳۰ هزار ماسک روزانه را برای پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها تأمین کنند و این در شرایطی است که اگر قرار باشد ملزومات سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز پوشش داده شود نیاز استان تنها برای این بخش‌ها روزانه ۷۰ هزار ماسک است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه تأمین نیاز پزشکان و پرستاران و سایر کادرهای درمانی اولویت نخست دانشگاه به شمار می‌رود، افزود: در شرایط حاضر و برای مقابله با ویروس کووید۱۹ نیاز مراکز درمانی نه‌تنها در حوزه ماسک بلکه در سایر وسایل حفاظتی همچون دستکش، لباس و هندراب مصرف چندین برابر شده است.

وی بابیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی مصرف‌کننده ملزومات پزشکی هستند و نیاز خود را از طریق تولیدکننده‌های داخلی و یا شرکت‌های واردکننده تأمین می‌کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز به وسایل حفاظتی در سراسر کشور افزایش جهشی داشته است تأمین این وسایل به‌سختی انجام می‌شود.

جوان بابیان اینکه در شرایط حاضر تأمین ماسک به یکی از دغدغه‌های مردم نیز تبدیل‌شده است اظهار کرد: به‌منظور افزایش سطح تولید ماسک در استان، ارائه مجوز در این زمینه تسهیل و طی فراخوانی از شرکت‌های تولیدی استان خواسته‌شده است درصورتی‌که هر شرکت توانایی تولید ماسک را دارد می‌تواند مجوزهای لازم را از دانشگاه دریافت کند.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه  ماسک‌های پارچه‌ای یک‌بارمصرف تنها برای استفاده عموم کاربرد قرار می‌گیرد، ابراز کرد: شهروندان می‌توانند پس از تهیه این ماسک‌ها آن را ضدعفونی و استفاده نمایند.

انتهای پیام/ 70042

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول