اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تماس تلفنی ترامپ و آبه؛ ژاپن لغو المپیک به‌خاطر کرونا را رد کرد

مقامات ژاپنی گفتند این کشور علی‌رغم توصیه ترامپ برنامه‌ای برای لغو المپیک ندارد و در تماس تلفنی رؤسای دولت دو کشور صحبتی درباره لغو المپیک به میان نیامده است.

تماس تلفنی ترامپ و آبه؛ ژاپن لغو المپیک به‌خاطر کرونا را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات ژاپنی روز جمعه گفتند علی‌رغم توصیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «آبه شینزو» همتای ژاپنی خود در خصوص تعویق یک ساله مسابقات المپیک به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، برنامه این مسابقات تغییر نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات ژاپنی گفتند ترامپ و آبه صبح جمعه در تماسی ۵۰ دقیقه‌ای، درخصوص «تقویت همکاری‌ها» جهت مقابله با بیماری «کووید-۱۹» گفت‌وگو کرده‌اند اما صحبتی درباره لغو المپیک به میان نیامده است.

ترامپ پس از این تماس تلفنی در حساب توئیتری خود نوشت به آبه گفته است: «ورزشگاه تکمیل شده المپیک بسیار با شکوه است. او کار بزرگی انجام داده و برایش افتخار به همراه خواهد داشت. اتفاقات خوبی برای ژاپن و نخست‌وزیر بزرگشان خواهد افتاد. گزینه‌های [زیادی] مقابل آن‌ها است!»

ترامپ روز پنجشنبه درباره مسابقات المپیک به خبرنگاران گفته بود «نمی‌تواند ببیند که مردمی آنجا نباشند. فکر می‌کنم اگر آن را یک سال عقب بیندازید بهتر از این است که بدون تماشاچی برگزار شود».

«سیکو هاشیموتو» وزیر المپیک ژاپن در واکنش به این سخنان ترامپ گفت: «کمیته بین‌المللی المپیک و برگزار کنندگان آن در سال ۲۰۲۰ لغو یا تعویق بازی‌ها را در نظر ندارند. شنیده‌ام آن‌ها در حال آماده‌ شدن برای برگزاری امن و ایمن بازی‌ها به همان شکلی هستند که برای ۲۴ جولای برنامه‌ریزی شده است».

قانون‌گذاران به آبه اختیاراتی اضطراری برای بستن مدارس و لغو اجتماعات بزرگ را داده‌اند. وزیر اقتصاد این کشور نیز «گام‌های بی‌سابقه و بزرگی» برای مقابله با ضربه ویروس کرونا به اقتصاد این کشور را خواستار شده است.

تا کنون ۱۳۸۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن مورد تأیید قرار گرفته است و ۲۶ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول