اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خانه‌های دیروز، مدارس امروز/ کرونا مانع حرکت قطار علم نشد

همزمان با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا معلمان کنگانی با برنامه‌ ریزی‌ مناسب اجازه ندادند کرونا آموزش را تعطیل کند‌.

خانه‌های دیروز، مدارس امروز/ کرونا مانع حرکت قطار علم نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، صلاح خنافره: در روزهایی که مهر تعطیلی بر فعالیت مدارس و تحصیل دانش آموزان زده شده، عده‌ای بی‌صبرانه به انتظار جنب و جوش دوباره دانش‌آموزان در مدارس نشسته‌اند و از هر راهی برای تداوم آموزش بهره می‌برند.

بی شک شیوع بیماری کرونا در کشور و گسترش آن در برخی شهرها و مناطق موجب ترس و وحشت بین مردم شد اما با مدیریت این بحران ناخواسته، به مرور شاهد ایجاد آرامش در جامعه و کار و تلاش خواهیم بود.

دانش‌آموزان که گروه گسترده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند از گروه‌های در معرض خطر هستند که مسؤولان و متولیان امر با تعطیل‌کردن مدارس تلاش کرده‌اند تا آنان از خطرات در امان بمانند و روزهای سخت سپری شود.

اما دغدغه بیشتر دلسوزان، درس، مشق و تحصیل بچه‌ها است و هرکس می‌کوشد به گونه‌ای آن را مدیریت کند تا دانش‌آموزان از قافله عقب نیفتند و با گذر از روزهای سخت به لحظه‌های خوش باهم بودن برسند. با توجه به این وضعیت معلمان شهرستان کنگان از ابتدای بروز این بحران و تعطیلی مدارس، حرکت و تلاش خود را آغاز کردند و با جدیت برای حمایت و کمک به دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند و اقدام‌به تشکیل گروه‌های مجازی مختص هر درس و پایه جهت پاسخگویی و رفع اشکال دانش آموزان کردند.

عده‌ای از معلمان از طریق فضای مجازی و همچنین تماس تلفنی با آنان می‌کوشند عقب‌ماندگی دانش‌آموزان را جبران کنند و آنان را با پیشرفت‌های تحصیلی هماهنگ و همراه می‌کنند.

برخی از فرهنگیان و معلمان نیز با پیگیری‌های مستمر و روزانه وضعیت پیشرفت و عقب ماندگی دانش آموزان را در زمینه دروس گذشته و تدریس درس‌های آینده می‌سنجند و مصمم هستند مسیر تعلیم و تربیت را بپیمایند تا قافله دانش به منزل برسد.

مدیران مدارس نیز در این وضعیت سنگ‌تمام گذاشتند و با هماهنگی با معلمان و دانش آموزان سعی کردند تا حدالامکان ارتباط معلمان و دانش آموزان را تقویت کرده تا بتوانند مشکلات دانش آموزان را رفع کنند.

برخی از دانش‌آموزان که استعداد و توان درسی خوبی دارند با ضبط فیلم‌های آموزشی و ارسال آن به دیگر همکلاسی‌های خود در کمک به معلمان خود و همچنین رفع مشکلات درسی دانش‌آموزان نقش موثری دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول