اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیایید طرح لبخند به اشتراک بگذاریم

این روزها خانواده های نیازمند دلشان به مهر و محبت خانواده هایی گرم است که می توانند لبی را به خنده گشایند و دستانی را به عرش الهی ببرند تا مشگل گشای کارهایشان باشد. در این صورت است که می توانیم طرح لبخند به اشتراک بگذاریم و بگوئیم در کنار هم و با همدلی هوای همدیگر را داریم.

بیایید طرح لبخند به اشتراک بگذاریم

خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه درخشان : همه ساله با آمدن اسفندماه رنگ و بوی عید در کوچه های شهر می پیچید، همه در تدارک بدرقه زمستان بوده و آمدن بهار را انتظار می کشیدند.کوچه و محلات حال و هوای دیگری داشت، بساط دست فروش ها پهن بود، مردم از رسم و رسوم نوروز و نکو بودن سالی حرف می زدند که نشانه های آن را از بهار می گرفتند.

همه ساله شلوغ و پرازدحام بودن شهرها در آخرین ماه سال و رفت و آمدها برای تدارک یک جشن ملی شاید برخی ها را کلافه می کرد و برخی ها نیز از این همه شور و هیجان و رفت و آمدها استقبال می کردند و برای همدیگر آرزوها و احساس های خوبی داشتند.

قطعا هیچکدام از ما فکرش را هم نمی کردیم امسال و در آستانه عید نوروز هیچ خبری از شور و نشاط عید، شلوغی و هیجان رفت و آمد آخر سال نباشد. ولی شیوع و انتشار یک ویروس تمام معادلات جهانی را بر هم زد و باعث شد دیگر هیچ خبری از آن همه شلوغی و هیاهوی عید نباشد و همه ترجیح دهند در سکوت و بی خبری به استقبال از عید بروند آن هم اگر اخبار ناخوشایند کرونا ویروس اجازه دهد.

این روزها که همه کشور و بلکه دنیا درگیر این بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند خیلی از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفته و رکود و سستی همه جا حاکم شده و این رخوت به نوعی باعث کلافه گی و سردرگمی شده و حتی خانواده ها نیز دورهمی های معمولی را حذف کرده اند.

اگر سال های گذشته برخی از مشاغل در اسفند ماه و بازار عید رونق می گرفت امسال از این رونق گرفتن ها و خرید و فروش ها خبری نیست. قدرت خرید مردم برای تهیه مایحتاج به شدت کاهش پیدا کرده است مغازه دارها و دست فروشانی که چشم امیدشان به فروش بازار شب عید بود این روزها بیشتر تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته و شرمنده فرزندان خود هستند.

فراموش نکنیم در چنین روزهایی تنها با همدلی، همراهی و صمیمیت است که می توانیم از این بحران عبور کنیم.

این روزها مردم بیش از هر چیز دیگری به آرامش و اطمینان قلبی نیاز دارند به اینکه قوت قلبی برای همدیگر باشیم. آرامش خاطر و قوت قلب خود را دستخوش شایعات نکنیم و مطمئن باشیم کادر پزشکی و پرستاری ما نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و از جان و دل تلاش می‌کنند.

بسیاری از اقشار جامعه از جمله مستأجران، مشاغل آزاد، دستفروش‌ها، کارگران فصلی و مغازه‌داران به شدت متضرر شده‌اند و نیازمند همراهی و همدلی هستند. خانواده‌های نیازمند در چنین شرایطی دلشان به همدلی و همراهی شهروندانی که شرایط اقتصادی مناسبی دارند گرم است و امیدوارند با همدلی و همراهی آن‌ها بتوانند این روزها و شرایط سخت را نیز پشت سر بگذارند.

ما مردم ایران تجربه روزهای سخت زیادی داریم و هشت سال دفاع مقدس اوج افتخارات این ملت است. هشت سال با همدلی در کنار هم بوده‌ایم. روزها و شرایط بحرانی را با مشارکت همدیگر پشت سر گذاشتیم. غم و ناراحتی همسایه غم و ناراحتی ما بود. با همدیگر خندیدیم و گریستیم ولی هیچ وقت همدیگر را تنها نگذاشتیم.

در اوج فقر و تنگدستی و شرایط جنگ در کشور همیشه هوای همدیگر را داشتیم، حالا نیز ما همان مردمیم. در کنار هم می‌مانیم و با عشق، مهربانی و امید به آینده به همدیگر مهر می‌ورزیم و ایمان داریم متخصصان و محققان عرصه سلامت و بهداشت با تمام توان تلاش می‌کنند تا بر این بیماری پیروز شوند.

پس بیایید مهربانی و آرامش را در جامعه گسترش دهیم. مهربانی را با دستان سخاوتمند خود در شهر و کشورمان بپاشیم و درخت محبت را بارور کنیم، انرژی‌های مثبت از خود منتشر کرده و هر چقدر شاد و آرام‌تر باشیم بدانیم در حق خودمان نیکی کرده‌ایم.

چقدر خوب است این روزها صاحبخانه‌ها هوای مستأجران را داشته باشند، قطعاً مستأجران نیز لطف و محبت آن‌ها را فراموش نمی‌کنند. در شرایط فعلی که اقتصاد کشور دچار رکود و سستی شده است بهترین کاری است که می‌توان آن را در جامعه گسترش داد.

اگر دیروز در طرح «دیوار مهربانی» لباس‌هایمان را بخشیدیم امروز بیایید جنس مهربانی و بذل و بخشش خودمان را عوض کنیم. بیایید خشت به خشت آجرهای دیوار مهربانی را مهر به مهر بالا ببریم به‌عنوان فردی که می‌توانیم کاری انجام بدهیم مهربانی‌هایمان را فهرست کنیم؛ به‌عنوان صاحبخانه بنویسیم: مستأجر گرامی این دو ماه را مهمان من باشید تا اوضاع بهتر شود، به مردم امید دهیم و اعلام کنیم شهروندان عزیز نگران نباشید ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی تولید شده و در اختیار شماست.

مهربان دیگری بنویسد: این روزها برای فرزندان آن پدر دستفروشی که شرمنده خانواده‌اش شده کفش و لباس عید می‌خرد. کاسب خیری بنویسد: چک‌های اسفند‌ماه کاسبان بازار نقد نمی‌شود.

شنیدن و نوشتن این جملات نیز زیباست و باعث می‌شود امید به آینده گسترش یابد و انرژی‌های مثبت در سراسر کشور انتشار یابد.

حالا که سطر به سطر دیوار مهربانی از نیت‌های خوب انسان‌های مهربان و نوع‌دوست پر شد می‌توانیم با افتخار تمام در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طرح لبخند به اشتراک بگذاریم و کمپین شکست کرونا راه‌اندازی کنیم و بگوییم «با همدلی و مهربانی کرونا را شکست می‌دهیم».

این روزها که بیماری کرونا دامن‌گیر کشورمان شده لباس سربازان وطن فرق کرده است. اگر پیش از این نیروهای نظامی و امنیتی سبزپوش در خط مقدم دفاع از این آب و خاک بودند اکنون سفیدپوشان پزشک، پرستار و تکنسین‌های اورژانس با جان و دل از مردم کشور حمایت و پاسداری می‌کنند.

آن‌ها در خط مقدم مبارزه با این بیماری مهلک قرار دارند و چه خوب است ما نیز در کنار آن‌ها باشیم، به توصیه‌های بهداشتی آن‌ها توجه کنیم تا از شیوع و انتشار این ویروس و در سلامت ماندن خودمان سهم بسزایی ایفا کرده و کار گروه پزشکی را کمتر و آسانتر کنیم. بیائید در خانه بمانیم و در کنار خانواده روزهای آرامتری را سپری کنیم.

انتهای پیام/60020/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول