اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار نیست/ آسیب کرونا به ۸۰ درصد اصناف خراسان‌جنوبی

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در استان خراسان‌جنوبی، گفت: تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار نیست مگر اینکه دستور و مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باشد.

تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار نیست/ آسیب کرونا به ۸۰ درصد اصناف خراسان‌جنوبی

رضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا فعالیت اصناف و بازاریان استان را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده و روزانه با مراجعه و گلایه تعدادی از اصناف مواجه‌ایم.

وی با بیان اینکه بازاریان نمی‌توانند هم‌اکنون هزینه‌های جزئی خود را تأمین کنند، بیان داشت: صنوفی که مستأجر هستند یا توان مالی پایین دارند در وضعیت کنونی متضرر شده‌اند و در تأمین جزئی‌ترین هزینه‌ها مانده‌اند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در بحث مالیات و بیمه تأمین اجتماعی، هزینه آب و برق پیگیری‌هایی کردیم که بتوانیم این چند ماه را یا معافیت بگیریم یا حداقل هزینه‌ها اعمال شود، تصریح کرد: از مسؤولان تقاضا داریم نسبت به مطالبات دستگاه‌های خدمت‌رسان آب، برق، گاز و سازمان‌های بیمه‌گر و مالیات آن‌ها را یاری کنند.

علیزاده با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد اصناف استان از درون آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا، اصناف و بازاریان استان خواستار تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری هستند.

وی اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا، شهرداری بیرجند هفته‌ای دو تا سه مرتبه بازار و اماکن عمومی را ضدعفونی می‌کند اما بازاریان و ارباب رجوع نیز باید مسائل بهداشتی را تا جایی که امکان دارد، رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی همچنین در خصوص شایعات مطرح‌شده در خصوص تعطیلی بازار بیرجند، اعلام کرد: تعطیلی بازار بیرجند در دستور کار قرار ندارد مگر اینکه دستور و مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باشد.

علیزاده با اشاره به یک شیفته شدن فعالیت بازار بیرجند و آخرین تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص، بیان داشت: بنا به درخواست برخی اصناف استان، پیشنهاد شد ساعت کار بازار با ساعات اداری تنظیم شود و فعالیت بازار از ساعت هشت صبح الی ۱۴ بعدازظهر باشد.

وی با تأکید بر اینکه این مصوبه کلی نیست و هر عضوی که تمایل داشته باشد از نظر اتاق اصناف بلامانع است، مطرح کرد: آن‌ دسته از کسبه که تمایل به تعطیلی واحد خود دارند براساس قانون نظام صنفی یک تا شش ماه می‌توانند مرخصی بگیرند.

گفتنی است؛ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و در راستای کاهش تردد شهروندان، قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع مردم در مراکز خرید و پاساژهای شهر که عمدتاً باعث شیوع بیشتر بیماری خواهد شد همه واحدهای صنفی استان زنجان، بازار تبریز، بازار مراغه، اردبیل، شوش، فیروزآباد، گچساران و غیره به‌جز واحدهای عرضه‌کننده مایحتاج عمومی مردم تعطیل شدند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول